Vicky

Alla inlägg under augusti 2009

Av Victoria - 31 augusti 2009 19:28

Tja. helgen bestod av Janna, tv och ponnyridning^^ Typ ingen sömn heller... Real madrid vann 3-2:) Kaká gjorde bästa passen, tunnel tunnel måål! :D samtidigt vare milan-Inter... det gick lite sämre där dårå... Pato va bra, skitbra! som vanligt... Men vad gjorde Gattuso?? Suck. Dom förlorade med 4-0 iaf... Hade behövt Kakan där asså... Aja, Pato är bäst ändå:P

På söndagen var jag i stadsskogen typ hela dan och gick runt runt med en häst och ett barn... Det gick vel bra. Sen glodde jag när Lisa tömkörde Vilma som gick väldigt bra^^ hon är en duktig ponny! :) För att inte tala om Lisa.. fast hon är ingen ponny direkt men a. I alla fall så såg det jättefint ut. :) Sov 5 timmar. kollade nämligen på sagan om konungens återkomst, men hann inte se klart. för ja skulle ju vakna kvart i sex i morse och cykla till Jälla, rida:D, cykla hem, för att sen ta buss till kunskapsgymnasiet... Vi missade nog inget viktigt tror jag... men det är så skönt att inte ha några läxor! Rida får man göra också, och ridläraren verkar jättebra btw:)

Gick ut med hunden och träffade på mina gamla hästvänner. (bild) kor såg vi oxå. Och en blind hund. Tror ja den va, den såg blind ut iaf:S Och två människor som red. m.m Känner att jag beehöver sova nu. Så vi ses vel nån gång, åtminstone i våra drömmar:) :P <3<3<3 X) godkväll

Målet: (Bästa passen!) :P

Av Victoria - 28 augusti 2009 00:00

Idag har vi ridit:D med dom "stora" hästarna. Vi red ut mot landet och galoppade lite... men det gick inte så fort. Sen skrittade vi på en skogsstig ett tag, -mysigt! Sen galopperade vi igen, denna gång gick det liite fortare:) Men sen när vi skulle galoppera igen gick det inte att hålla in Russin så jag lät honom springa. Men Nicole fick ont i händerna, stackarn. Minsta hästen-snabbast^^ Vitamin hängde faktiskt med i de små  unga hästarnas tempo vilket var väldigt skoj för Lisa då:) Det var roligt!:D Alla var glada och jag har aldrig sett Vitamin så snabb, tror jag... "Han fick livsglädjen tillbaka!" Citat Lisa<3 :) Sen duchade vi av hästarna och helt plötsligt kom mor... men i alla fall.

Cykla hem till Lisa och fick sitta vid bordet medans familjen åt.^^ Sen bar det av till lo där vi träffade gamla vänner:) Mötet var bra.

Jag vet att ni tror att vi dissar er. Men jag försöker verkligen. Men ikväll blev det som det blev och jag vill bara säga att ni betyder väldigt mycket för mig. Förlåt för att jag är så dum. Vill inte att det ska vara så. Men det blev så. Säg till... Älskar er, ni betyder jättemycket för mig och jag skulle inte klara livet utan er. Förlåt

Av Victoria - 27 augusti 2009 22:00

Idag var det matteprov... det gick nog bra, tror jag. Det var ju inte så svårt. Sen skulle jag hoppa från bron med Janna idag då. Tog moppen dit kl 17, sen åkte vi in till varvet för att svinga oss i vattnet via lianen, först. Men det satt en gubbe där. Så vi fick vänta tills han hoppat på båten "SJÖSALA" sen kunde vi byta om o bada.:) Sarah kom också<3 Trevligt. Vi svingade oss i med två plask och det visade sig att vattnet faktiskt inte var så kallt... Inte så kallt som jag trodde det skulle vara i af. Efter några dopp åkte vi tillbaka.

Skjutsade Sarah till ICA där Janna redan väntat ett tag medans vi varit blinda och inte sett att hennes moppe redan stod utanför ICA. Men i alla fall så hyrde vi "Fools gold" och åt kyckling och bröd^^+godis. Det var gott. Väldigt trevligt. Känns skönt att det är fredag imorgon så att veckan är slut liksom... möte. Club har inte startat:( Ser fram emot lördag och onsdag också.. Men vem bryr sig?

Åkte buss idag, med busskort som inte fungerade=S Men det blev inge hoppa från bron idag... man ska ju göra det på kvällen i såna fall, när det inte är en massa bilar och folk där. Haha men Folk får gärna va där:P Uttjatat internt skämt... vilket liv man har. Och vad mycket jag skriver! Ojojojojojoj öööh menne... jag har nog inget mer vettigt och säga, så jag ska nog ta och sova nu. Men tack för en trevlig dag, ...godnatt! //Vicky

Av Victoria - 26 augusti 2009 21:59

Ja, skolan har börjat igen.. och detta var en dag som jag egentligen inte pallade... grupparbete med två andra okända oseriösa människor som ska redovisas på onsdag=S Palla. Matteprov imorgon. Behöver öva mycket mer, på typ allt. Och nu behöver jag sova egentligen... men jag skrev ju inte igår så... Red Nero idag:) hoppning. Det gick vel sådär. Hanna är snäll. Gosade med Akilles igår, och idag<3. Mysigt, han är så fin. Men jag borde klara av matteprovet imorgon tycker jag. Hoppas det.. Nu ska jag sova som sagt och imorgon bär det av till Sunnersta för att hoppa från någon bro med andra problembarn och så^^fika. Köpte kakor idag förresten. Vem blir inte glad av en kaka lixom?:P Nu måste jag sova på riktigt. Såå godnatt!

Av Victoria - 24 augusti 2009 21:02

Typ första riktiga skoldagen idag. Hade franska, vi är fem pers! Hah liten grupp. två killar, tre tjejer:) kommer säkert bli nice. Men det har vel varit ganska soft. Skön dag på nåt sätt... Fast jag försov mig imorse och hade skolfoto, tog syrrans gamla linne, hade ju inte tänkt på vad jag skulle ha på mig kvällen innan. Trodde verkligen att mobilen skulle spela "manic monday" klockan sju, även fast den va avstängd. men icke då. Så jag fick stressa med allt såntdär och hann inte äta frukost. "cause it take me so long just to figure out what I´m gonna wear" (Manic monday, Relien k) Men i alla fall...

  Efter skolan åkte jag till 4h för att chilla lite medans L-izziie tömkörde Vilma... Sen red vi ut en sväng<3barbacka. Nicole, Julia och Rénate red själva. Lisa och jag red ut på landet. mysigt mysigt mysigt!

ehm.. och med det så vill jag säga att ingen är perfekt... (?)


Manic monday Relient k:

http://www.youtube.com/watch?v=rRmjAbEtAJ4&feature=related

Av Victoria - 23 augusti 2009 18:07

Okej, nu ska jag börja blogga altså.. Vi får se hur det går... Helgen bestod av ponnyridning^^ alltid trevligt, om man får fika:P Man tröttnar ju rätt fort om det är två timmar man ska gå runt runt och vara trevlig o prata med barnet på hästryggen. Frågorna blir det liksom ingen variation på precis. typ: "Går det bra?" "Visst är det roligt att rida på hästen? "Har du ridit förut?" blablabla

 Men hur som helst... betalt får man ju, vilket jag inte visste från början. Men det är ju alltid trevligt. Fast jag tog en 4h-Tshirt istället för 200kr. Seriöst idiot, Pucko! tänker vel du nu men a, om det är så du vill ha det så. skämta. men nej. Jag säger som min stora "idol" "If you put money before everything, for me you´re ruined. Because for me, its first the feelings and after, the money get consequences" typ. :S Oj. nu blev det djupt. kanske bäst jag slutar. Lycka till allahopa!:)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Victoria är en 22-årig kvinna från Uppsala, Sverige. Snart flyttar hon härifrån, hon vill resa, ut i världen!

IGEN! Var i Australien och jobbade med hästar året halvåren 2012-13.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards