Vicky

Alla inlägg under september 2012

Av Victoria - 20 september 2012 11:09


 

Av Victoria - 17 september 2012 09:37

Hejhej måndag, day off. Livet e nice. Killarna vann alla fyra matcher av fyra så dom fick en stoooor pokal som dom inte ens kunde lyfta haha med namnen ingraverat. Bra jobbat. Fast en häst fick bollen i ögat o blev halvblind, en annan blödde på bakbenet och en tredje skada ögat aswell...


Lindsey o jag hade en lugn o nice weekend med fint väder och lagom med jobb, haha bara nio hästar att rida två gånger om dan och några till att mata o så. Kafferaster o två timmars lunch -kollade på film, the tourist. Nicenice

Kul liv.


Jag bränner aldrig händer och fötter men tror ja lyckats nu. Juste vi gjorde en lerpök till grisarna. (Dom har tagit två griskultingar från när dom va ute o jaga en gång) Haha Gus' petpig =P

Dom kom tillbaka igårkväll vid typ 7, hade blivit kolmörkt. Jag hade precis tagit ut en bärpaj ut ugnen och gjort kaffe. Tog en tugga av pajen, skulle inte gjort det för allt ja tänkte va "jag vill ha paj..." när ja hjälpte till å lasta ut hästar o ta på täcken i mörkret.


Mina händer kommer aldrig mer bli rena känns de som.


Ska göra en inköpslista, alltid lika taggad inför inåkandet till Scone o shoppa med housematesarna. Gul bil.

Tog en liten joggingrunda i morse, kul o se Australien från fötter.. Liza såg två (en o samma?) bruna ormar för några dagar sen. Jag såg ingen orm, men tre döda kängrus på vägen inom en km (!) och en död guana. Och unghästarna som går där ute:


 

Fiin ponny!


Ser ut att bli en fin dag!


Catcha later bro


Det blev regn till slut. Brad, jag o Lindsey åkte in till stan iaf och handla o Donken som vanligt ;) Veterinären också för Fiinaste hästen Questy som jag blivit kär i, blev sparkad elr nåt i morse o bröt ena bakbenet. =( Så Lindsey vart inte så glad... Brad är glad. Alltid glad. Alltid så mkt energi...

         

Xfactor ikväll o ja ska käka bärpaj!! mohaha =D Kram på er alla där hemma <3

Önskar er kunna uppleva Australien oxå

Av Victoria - 14 september 2012 09:45

Heyyaa filmen är från igår då vädret va kaoz, först varé fint på morgonen, blåste lite terribelt dock... Sen vart det typ varmt, och sen när vi lastat Robs hästar som killarna skulle rida (Will, Jack, Gus och Brad) börja de regna o blåsa ännu mer. Jag o Lindsey groomade, gjorde i ordning med bandage och utrustningen o duscha av hästarna när dom kom tillbaka. Brad gjorde nån kul dialekt (Nya Zeeland?) haha: "Whateva' eyh!" de va kul xD


 

Will är han m. svart hår. Han tycker om att driva med folk. Jag och Brad va offer den dagen. Iaf, lärde mig mkt nytt o gammalt som ja glömt under veckan hehe... Jack ramla av Cheedy. Cheedy av alla. Första hästen jag red här. Enkel, snäll häst. Han weirda tydligen out... haha hej svengelska. Sen varé bara att lasta in och sen ur ponnysarna igen när vi kom tillbaka hem. (Polofältet är typ knappt en halv km bort, runt hörnet av kullen) Mocka ur o satte på täcken o gav midda. Ovädret hade lugnat sig, varmt men molnigt. Regn o rusk när vi satt inne vid tv:n o drack ett glas. Dom dricker massa öl, usch. bläe Men dom e så snälla så dom har köpt vin till mig så jag kan dricka nåt, haha. Jack kom o snodde några flaskor dock, men hursomhelst. Anyhow, gick upp till arbetsgivarens hus vid 7 o åt middag med dom. (James, Sally -laga skitgod mat! och Jack-den son). Det va trevligt! =) Snacka lite om olyckor typ, Gus flickvän har ganska precis vaknat ur koma från en bilkrasch. Jack visa en film på youtube på Robbie som är Jacks bror när hästen går omkull under en polomatch;

se nedan höhö

ouch lixom! Men han är okej idag tydligen, det är bra, han kommer nästa vecka så då är det inge mer slöjobb.

Här är Rob; hans hästar jag rider o tar hand om nu.

Just nu äre väldigt chill faktiskt. Once man kommit in i rutinerna lixom o vet va som ska göras varje dag så kan man chilla resten av tiden, det är nice =) Killarna drar iväg på tävling imorgon. Fattar inte om jag ska med eller inte... Antar att vi får se. Livet här är nice, inte bara för att mkt av dagstiden spenderas på hästryggen och runt hästarna, också för att folket är så chill o trevliga. Dom ba lever livet, gör det dom känner för, typ. Går runt o sjunger, hah. Killarna håller på rätt mkt o tjafsar m. varandra. Asså jag skulle inte våga tjafsa emot arbetsgivarens son, men Will stod o klippte en hästs man idag, o Jack sa nåt om att hålla hans öra, eller inte eller hur de nu va o Will ba eh... ah dom svär ganska mkt också, som Justin gjorde på förra farmen. Men de e rätt kul att dom ragear på varandra ibland, manba chilla boys lixom... Nemen det är speciellt. Eller inte. Sen är det mysigt att ha tre pers runt en i huset som man kan hälsa godmorgon o gonatt på, haha det där lät konstigt. Men borde vel sluta nu så ni inte dör av uttråkning=P Livet rullar på, vad händer i Sverige? Tell me, please tell me! (king julien)


"I have a mole!?"

Av Victoria - 12 september 2012 11:30

   

Av Victoria - 11 september 2012 11:15

yooo

Igår varé måndag, ledig dag. Gjorde inte mkt, åkte till McDonalds igen o handla massa mat. Gjorde nyss en paj jao =D Ostoskinkpaj ;) Yummie Lindsey gjorde en choklakakemix som va riktigt god också. Igår åt vi lasagne som dom gjorde, så gott! Brad fixa choklapudding o glass typ till efterrätt. Kolla på Xfactor såklart =P Haha och Lindsey fick värsta lust att slunga puddingen ur skeden mot Brad. Snacka om att det blev krig, haha. Älskar att bo med dessa galna människor xD Lindsey fick gå o duscha och väggen, soffan, golvet o kläderna va ju inte direkt rena längre...

Idag gjorde jag tre set på förmiddan, efter lunch drog Lindsey, jag, Brad, Will, Jack och Gus iväg till fältet med Rob's hästar för killarna skulle rida dom. Lindsey o ja fick "grooma" lite, kolla på typ. Inte så värst exciting.

Brad o Will sköt två får igår, som dom hängde upp över natten o skar upp i morse. Blod på platsen där vi duschar av hästarna. Fräscht. Min favvohäst är nog Dawn faktiskt.

Joker:  

Av Victoria - 9 september 2012 11:53

Okej, mest chill dag på hela veckan! Underbart! Upp tidigare för å mata hästarna 6:30, för killarna skulle iväg på chuckers vid 9:30. Mocka, fixa allt me täcken, vatten o skit, ut på set m. Lindsey, red Susie, söt fin häst (ponny). Alla hästar här är "poloponies" hihi söta små saker. =P Anyhow, sen drog Lindsey iväg o hjälpte killarna, jag stanna o fixa stallarna o gjorde ännu ett set på 20 min, red Cougar, usch obekväm, tittig häst med de va ganska nice ändå. På set rider man ju bara runt runt så man börjar flyta i väg i tankarna o tänka på allt o inget, sen kmr man typ inte ihåg vad man tänkte på, hah som drömmar =P Men det är nice, Quite relaxing actually ! =)


Sååå nice morgon asså, mocka o gav hästarna lunch med musik från mobben på staketen... Sen precis när ja va klar kom Gus tillbaka med lorryn full med hästar, jag hjälpte han o ta ut hans ponnysar, åkte med tillbaka till polofältet, lasta fullt igen, men åkte tillbaka med Lindsey i bilen, hoppas han inte tog det personligt, lorryn va lite läskig, höhö=P Men nej, Gus är snäll =) Just nyss gav han mig en internetsticka, jaba får jag låna hanba, ja det finns pengar på den, jaba oh fett schysst lixxomm! =) Sen hare varit såå chill asså lunchen, vi åt Gus jag o Lindsey, sen kolla vi på Xfactor, haha dom e lite galna i det x) Typ som Idol. Mkt spännande, och kul, o bra. Många är mkt bra.


En hade gjort om "Hey I just met you" låten öh (Call me maybe) till värsta bästa remixen med rap o grejjer asså ååh de va så mkt bättre än orginalet! Iaf, så det va en lång lunch, sen drog vi ut på set.

Gus ba, det är ganska tråkigt att rida eg. vi ba neeej hah men iaf...


 

Det va nice, så underbart väder!!! Sen varé toastdags! Haha så vi gick in o käka rostatbröd hihi =) Gus ba är det såhär era dagar alltid ser ut? Haha men nej, verkligen inte. Som sagt, Chill dag! =) Nemen vi satt o snacka massa o sen har vi precis fixat klart det sista i stallarna så nu eré middag o tv som gäller.Typ så. Kramis kramis // Vics

Nej

Av Victoria - 7 september 2012 12:02

Ehe, den kvällen, jag va skittrött, hoppades på en mysig "hemma"kväll men nej, vi drog ut till Puben o träffa polofolket. Det va lite nice, god kyckjligschnitzel o massa knasigt folk som snacka massa skit, haha. Nemen typ så. Lindsey o Gus ägde ut på biljard. Det va en rolig kväll


Men trött blir man, är inte van att jobba 7-6 varje dag, men det går bra, det går, det går =) Snart går det bra iaf. Igår va jag groom iaf, typ alltmöjligt hjälpte jag till med när killarna gjorde chuckers. -träningpolo typ- Så dom har lixom 5 hästar för en match och en häst för varje chuck(er) lixom. Så ska groomern sadla, tränsa vänta... har inte jag redan berättat detta? ... eh... det va rätt kul iaf, fast igår vare verkligen fullt jobb hela tiden, aldrig vila. Chillade nån minut innan allt jobb dock, men det va det...


Hoppas jag kmr in i allt detta lite mer snart så det känns ännu lite bättre. Lindsey är världens snällaste, skönaste, bästa person ever här, hon  hjälper o visar mig ALLT. =) Killarna säger inte mkt...



Idag när Liza (tyska tjejen som skjutsa hit mig och också jobbar här) körde ett set med fem hästar som vanligt, snubblade den hon red på och rulla över henne så hon typ skada sig... men tror hon e okej, kunde typ gå iaf, men foten va skadad. Stackarn. Varför skriver jag detta? Mamma blir orolig.... ta det lugnt, jag har hjälm okej? Och jag är den enda som har det så va stolt =) Elr ja... killarna har nog det när dom kör chuckers men det e bra.


vad ville jag säga mer? Jomen så vi fick hjälpa henne med setsen som va kvar, asså så mkt hästar att rasta o mata o ta hand om! men jag gillart än så länge...


Ska typ sova snart, gonatt! =)

// Vics

Av Victoria - 5 september 2012 10:29

Hej!


Har börjat jobba nu på en polofarm utanför lilla gamla (weatern)staden Scone. =) Vi, jag och Lindsey som är jättesnäll o tar hand om mig o visar mig allt nytt här tar hand om tio st hästar. Matar, mockar, vattnar o rider ut på set som det heter. Då går vi runt en bana och galopperar/travar några varfv osen hem. typ 20-30 mi två gånger om dan för varje häst. Så jag kör tre hästar i taget och Lindsey kör fyra eller fem.


Det är nice här, jag bor i en liten kall (om nätterna) stuga med Lindsey, Brad och Gus. Brad o Gus tar hand om andra hästar... typ. Och spelar polo och har kul =P Nemen idag körde dom chuckers som det heter, typ träningspolo, så groomade ja för Brad (Sadla o fixa, duscha av när han bytte häst) Så. De va kul.


Nu ska jag fixa lite middag o slagga framför tv:n med dom andra som vanligt antar jag.

C ya!

Presentation


Victoria är en 22-årig kvinna från Uppsala, Sverige. Snart flyttar hon härifrån, hon vill resa, ut i världen!

IGEN! Var i Australien och jobbade med hästar året halvåren 2012-13.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards