Vicky

Alla inlägg under juni 2012

Av Victoria - 29 juni 2012 23:48



 Såja, nu är det sommaaar! =) Solen skiner och gräset är grönt. Undrar vad jag får för å klippa häcken... hmm    

Katt:

 

Fick han från min bästis Jossan för många många år sen. Då kallade vi honom plutten, för han va den minsta o sötaste (tyckte jag) av kattungarna. Jossans brorsa kallade honom Simba. Nu heter han typ MUrre. med litet u. Elr Missen, säger vi hela tiden. Annars funkar även Pixel-Murre, kattskrället och fyrbeningen bra. haha


Hej, där var min historia om min katt. =) Min lilla tiger <3 (Namn nummer sjuttioelva) 


Nejmen helt seriÖST. På facebook; kan man inte gilla att nån gillar? Borde dom fixa... Eller att gilla att nån gillar det nån gillat. Eller nåt. 


Dagarna nförtiden består av sovmorgon, vaknande av solen som skiner in o värmer upp hela mitt rum.     Desperate housewifes. Frukost framför tv:n. Sola lite. Sola lite till. Kicka boll, göra random konstiga saker som ja känner för. Cykla in till stan. Cykla till lyssnarängsbadet. Träffa kompisar =) Det var igår det. Men de blev inge bad... bara lite picknick o kortspel. 


Lunch på IKEA, idag och igår. Gött. Så haromsäravärsta sommarbuffébordet med god paj o vaniljkräm till efterätt. Nice ;) Jag tycker om min pappa, och Nicole. 


Va ute o gick me hunden imorse, han träffa en annan sheltie från värmland ^^ Asgollig!!! Dom blev bra kompisar =)


Sprang en liten mil efter jönssonligan och uteritt barbacka. Jag ramlade av för övrigt, haha, i slutet. Andra gången nurå (med Sky) Nemen ja red bort till 4H o red lite i hagen där dom så roligt hade ställt upp ett hinder. Fast det var ju förskräckligt läskigt att gå in där mellan träden och förbi badkaret o bänken... så ja fick hoppa av o leda in han där o hoppa upp från bänken sen ;) Dé gick la bra. Men sen kom alla 4H-hästarna (mina kära jobbkamrater ;)) o tittade på o det blev lite av en distration för Sky. Galoppera nåt varv iaf o sen gick vi genom vattengraven o vidare hemåt.


När vi nästan va hemma, vid busshållplatsen så kommer det ut massa folk ur en buss, en har en rullväska, som Sky blir skiträdd för så han kastar sig åt sidan. Och jag som skrittar av, på långa tyglar med en hand, inte alls beredd glider av men landar på fötterna (som vanligt) och lyckas hålla i o lugna Skyis. Så det gick la också bra...


Med en liten mil menas 10.55km fast jag gick rätt mkt. Träffade en longboardåkare på vägen som ja snacka lite med en halv km ungefär. Så de va skönt o få vila lite. 


Ja, jag e uppe o springer klockan tio en fredagskväll. Jag har nämligen inga kompisar. 


Skojjaaa


Asså denna låten ger mig konstiga flashbacks som e ganska random men kul!!


Asså ja måste packa, åker till Grundsund på sönda. Lycklig eller VAAAD ?! =D=D=D

PARADISET PÅ JORDEN<3

                   

  Nu får ni ha en bäst sommar! 

Natti!! //Vix




Av Victoria - 27 juni 2012 21:48

Sitter o käkar bullar o kollar på Spanien-Portugal. Sarah va här igår o baka bullar me mej =) Senare kom Lisa också o vi kolla på måcken och hade lite mys. De va nice!


Nu har jag ont i magen, och saknar min macBook... han har gått o blivit världens trögaste, tar typ fem år o bara sätta på han... =( Inte kul. Hittar inte systemskivan heller...Men jag ska nog få liv i han, snart nån gång hoppas jag. 


Vi hejar på Portugal.

Av Victoria - 25 juni 2012 21:32

Nicole äter tjugolapp:


 

Som förförra året vart det jag, Lisa o Jacke som firade lite midsommar här i Slavsta, hos mig, vi bakade en jordgubbstårta och drog utpå picknick i Vedyxaskogen. Riktigt mysigt! Zozan hakade på lite senare också =D


På kvällen drog vi in till stan o satte oss i stadsparken med Anna =) Hade typ precis satt oss tillrätta när de kommer en kille från ett annat gäng o bah; asså eré lugnt om vi sätter oss här med er? Vi bah; Jo men visst! Välkomna typ, haha. Så ville de köra ölkubb, för ja hade ju med mig kubb^^ Haha de va kul, fast vi förlora ganska hårt. Tog det inte alls seriöst, haha stackarna. Inte kunde de spela gitarr heller...


  


Lördagen tillbringades i Västerås med mina fina flickor, haha galet kul vi hade =D

 


Av Victoria - 21 juni 2012 22:15

Good evening guys!


Sitter o kollar på portugal-tjeckien-matchen Bra ronaldo e på å skjuta stolpskott då, spännande om de slutar me straffar! ^^


I morse vakna ja typ sju, gick ut i solen, men de va kallt, svalt, så ja tänkte perfekt springväder jöe så ja sårang till vedyxa o gick vilse i skogen, drack ut porlande bäcken o klämde mig igenom bland vattensnåren o barr o lövträden, upp över stenar o under stockar, haha typ så. =P Hittade tillbaka till den stora stigen sen till slut. 


Kom hem, la mej på nya altanen o solade. Lisa smsar o vill gå promenad till vedyxa, haha jao klart man tar en tur till dit med bästa vännen <3 och casper fick fölla mä också. =) Mysigt. 


Sen efter en tur till CityGross och köpande av glass och coffeeshakesdrickande samt lite tv-tittande drog vi till stallet o löshoppade Sky som va lite trött. Troligtsvis efetr sin nattvandring, haha han rymde tydligen nån gång inatt för imorse hade han gått lös i stallet... Han va dukti o hoppa iaf:


 

Nu håller ja på o målar naglarna, värst va lång tid de ska ta o försvinna dåe... Funkar ju typ bättre med vanligt otorkat nagellack än med aceton...


Kaka Imorgon äré MIDSOMMARAFTON! Kul


Av Victoria - 20 juni 2012 22:21

Nu har man kört en vit volvo (<3) fram o tillbaka till Sigtuna ridskola två gånger o hämtat Lisa+häst med hästsläp och sen massa hö o grejer i den också en andra gång. Det gick ju bra =)


Magert bra. Närrå


Men sen så tömkörde ja Sky en promenix med farsan. =)


Nu ska jag inte glömma å baka bröd innan ja somnar. Hehe


Ciao!


//Vix

Av Victoria - 19 juni 2012 21:02

Heyy


Idá tog ja studentfoton ute i trädgårn, kollade på tv, har typ börjat följa DesperateHouseWifes från början, haha. Sen har jag cyklat till stan i värsta motvinden för o störa mamma på jobbet o få reda på att ja inte behövt komma till vaccinationsbyrån för ja behöver ju inte sprutan =P Bravo, cyklade hem, medvind dårå =) Drog till stallet o hade de gött.

     


=) Min hest e best

   

På riktigt! =)


 


 
Haha kul att man inte hör vad jag säger, kaka... Nåja, vi försökte!


  Imorgon ska ja köra hästsläp från Sigtuna o leka chaufför. Ska bli kul, gött o träffa min lisa igen. =D

Av Victoria - 16 juni 2012 23:23

Tjooo!


Hemma från Västerås nu som ja drog till igår för att se på fotbolls-EM kaoz-matcherna med Janna o baka paj såklart ;) 


Såhär såg det ut hemma hos Anna, typ:


 

Vi körde kubb-turnering fast med "Irländs julafton" innan varje kast så mådde typ skitilla efteråt =P Som tur va gick man inte vidare...

JA men den första matchen, Frankrike-Ukraina, då ba börja de spöregna o åska o allting så matchen avbröts efter fyra minuter. Haha. kaoz. Sen... vad hände med Sveriges spel? Trodde vi va bra lixom... Men nej, det gick bra, efter ca 60 minuter så händer allt och när Sverige äntligen gjort det omöjliga-tagit ledningen mot England (;P) Står 2-1 till Sverige. Så dundrar dom in två mål såklart o matchen slutar 3-2 till England. Sverige ute ur EM 2012. Varsågod uppdatering för er som inte kollar själva =P


Nejmen satté de va surt, faktiskt. Kollade på Lejonkungen o somnade. Sov typ 12 timmar (!) 

Av Victoria - 14 juni 2012 16:40

 

Han Solo<3 

Gick en promenad med Sky o mamma idag =) Fina hesten, han fick hoppa över en stock i hagen också haha dukti pålle =D <3

 

Sen har ja vel mest chillat runt här hemma, får ju typ inte va i solen för "bakterierna växer då" säger mamma. ...

Ritar lite nurå;

 

Blev precis klar med denna, tkr den e lite roli ;) hihi

 

Åsså Han Solo igen, bara för att han e så snygg, haha

 

Min förebild. Det där är jag om några år; ;D



Om nån minut drar ja till Anna!! Ska bara bestämma vad jag ska ha på mejj först...

So long! =)

//Vix 

Presentation


Victoria är en 22-årig kvinna från Uppsala, Sverige. Snart flyttar hon härifrån, hon vill resa, ut i världen!

IGEN! Var i Australien och jobbade med hästar året halvåren 2012-13.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards