Vicky

Direktlänk till inlägg 22 december 2009

JULLOV! Elr?

Av Victoria - 22 december 2009 18:59

Idag började dagen med att vara förvirrad om vad man skulle ha på sig på skolavslutningen, vilken tid vi började och slutade. Det mesat ordnade sig ganska bra ändå, Liz o jag tog en 10min  tidigare buss som för övrigt körde väldigt hackigt och trögt uppför carolinabacken. Men nog om det, det var (är) skitkallt ute jue! Ojoj... och snö! :D Vi hade massa grejer med för vi skulle rida efteråt. Jag var bäst för jag hade bara en tjock väska, Lisa hade en supertjock o en påse ;). Okej, skolavslutningen va trevlig. Alla som vill börja på kunskapsgymnasiet gör det! Kom kom alla nya ettor! Ni är så välkomna! <3 snälla... :)

   Hrm... Vi va med grundskolan alltså och det va lite kul, lärarna rockade loss typ och Jimmy bl.a spela gitarr o sjöng. Så bra! Lisa hade lite problem då, med mobilen, slösa pengar eller inte slösa pengar? Det är frågan, :P. De avslutade med att sjunga "Santa Claus is coming to town" som jag hade i huvet resten av dan.

   När det va slut hittade inte vi någon toa att byta om på så vi åkte ner till centralen för att byta om där, menåkte till UPK med andra människor istället och bytte om i lådrummet... normalt ja. Sen var det ju fortfarande skitkallt. Men när vi red var det inte då farligt kallt, efter ett tag...

   Vi red iväg, jag på Ellen ut i en hage typ. Det var så vackert! Vitt, lite sol och snö och träd osv. De va kul o rida, ja fick hänga efter Mats hela tiden typ... Vi delades in i grupper o så.. men aja. Ellens galopp va verkligen obekväm! Men annars va de okej... :)

   Åkte hem med buss klockan 3. Hade inte ätit nån lunch. Har fortfarande inte ätit lunch, men åt när ja kom hem (inte lunch, middag) :P Nu är jag snart klar med uppdraget. Suck. God jul på er allihopa! // Jag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 10 september 2014 13:05


  såhär ser mitt liv ut, typ:                                  ...

Av Victoria - 26 augusti 2014 10:48


Awesome dag. Solsken och födelsedagsfika m. familjen och grandparents.       Drack gott espressokaffe som barnen älskar att fixa. Lekte med barnen, Jack visa mig sina leksaker han fått som han va så glad över.    Sonya hade gått upp kl 5 am...

Av Victoria - 21 augusti 2014 11:10


 Hittade ett nyfött lamm ute i hagen idag: så sööööööt   min coola unghäst: Diego     Charlie till vänster:         han e lite väl tittig o töntig av sig ibland asså. men jag gillar dom!   Släppte ut stackars Nazy som e för...

Av Victoria - 20 augusti 2014 14:07


       Mata hingsten varje morgon som aldrig kommer när man ropar...       Födelsedagskalas! =D Med rugbymatch mot NZ alla blacks. Det blev lika gripandes(!)                         Åkte o hämta två nyinridna treåringar ...

Av Victoria - 16 augusti 2014 05:46

  HEJ!   Jag är i Aussiland Down Under igen. Det är fint här. Vackert och fridfullt. Massa plats överallt. Gräs, träd, hagar, berg, kängurus, ormar ;)   Så, jag har jobbat här snart två veckor, hos familjen Dowlings med deras hästar och få...

Presentation


Victoria är en 22-årig kvinna från Uppsala, Sverige. Snart flyttar hon härifrån, hon vill resa, ut i världen!

IGEN! Var i Australien och jobbade med hästar året halvåren 2012-13.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards