Vicky

Alla inlägg den 31 oktober 2012

Av Victoria - 31 oktober 2012 02:41

27 oktober

Detta har varit en mkt bra dag, och bättre skaré bli! Känns som att jag har den där garangulakepsen på mig fortfarande... Anyhow, så dagen började med att dricka kaffe fem i fem. Stanna vid stallarna, fixa i ordning allt, gick promenix med Squeek. Frukost sen när dom kommit tillbaka från promenaden.


Sen varé match kl. ett så vi börja igen vid tio o fixa i ordning, mocka o göra hästarna fina. Under matchen gick det bra, mindre kaoz än igår, idag hade vi mer rutin, Lena tvätta o gick med hästarna efter dom kommit tillbaka och jag fixade i ordning nästa häst o hjälpte Lindsay in case... Det var kul faktiskt, inte lika kul som i Ellerston när ja va skitsnabb o Lindsay kom tillbaka lite uppskruvad o energisk som hon ska vara, eller i Sydney näre bara va hon o jag första dan o ja fick galoppera ut hästarna o hålla reservhästen o Rob ropa på mig från planen haha... Elr dan efter när ja stod o va redo när Lindsay kom ridandes tillbaka o allt bara va lagom chill. =)


Sen hade vi lite rast efteråt o Lindsay ba Rob sa att den danska tjejen leta efter dej, jaba vart? vid planen, åhå lets go  there and have something to eat and a toilet! Så träffa jag Sabrina där och ååh va det va nice o prata med henne igen. Hon har det jättebra, har typ en egen ponny som hon rider för ingen annan kunde rida den men nu ska den säljas för hon har fixat till den, hah och hon har små lammungar o kalvar o fem barn o se efter ibland. Verkar mkt nice. Archibalds är goda vänner med hennes employers så kanske vi träffas igen nån middag. =D Det gjorde verkligen min dag.


Sen hitta vi inte nycklarna, Lin hade ju gömt dom under sätet. Så vi börja gå, men fick skjuts av ... nån som ja inte vet vad han heter, Lena satt i mitt knä, haha. Körde en Toro för första gången i mitt liv. En såndär mockaurstallarna"bil" liten sak. Va bara o gasa o köra =S knasig sak... hursomhelst. Sen jobba -putsa tacken, fixa med alla grejjor. Vi har en hingst nu jue. Om två minuter drar vi iväg till klubbhuset för middag =)

30 oktober så igårkväll efter jobbet kom Rob o ba vi ska på middag ikväll. jaba jaha närdå? hanba nu, ta bilen! Du har tio minuter o duscha *smile* fifteen minutes! Han e trögare än mig dock. Väntar vid the common room, snackar med lindsay o awesome lite, hoppar in i bilen när han kmr. Hanba ursäkta för kort varsel men ja va inte säker på om ja skulle på midda elr inte. jaba okej typ de e lugnt. åsså ba jag tror ja vet vart vi ska.. här är vägbeskrivning. Tre a4 papper som the dawlings faxat. Fax, wowupplevelse =P Nemen sen hanba "shit we're late for dinner." klockan e typ sju halv åtta. jaba yes we are. 45 minuter i bilen dit. stannar å tankar, käkar chips o godisormar som han köpte. "finish'em or i will" haha Rob är för söt för att vara sann. Ibland undrar man hur han tänker, om han tänker mkt, för jaba okej, nästa sväng vänster. hanba stannar vid korsningen. så vid denna by, svänga vänster. jaba japp det är vänster här... han ba kollar på beskrivningen (tror inte han fatta den riktigt alls, tog typ 15 min för mig att fatta den, hah) sen säger han saker som låter smart, tror inte ja lyssna riktigt... för ja kmr inte ihåg=P men hanba ger mig papprerna o ba,  so left here? jaba yepp, left. när vi åkt två sek hanba "sure it was left there?" jaba yes. sen höger. sen va vi typ nästan  framme efter en lång slingrig grusväg... jaba jomenduvet jag vann ju orienteringstävlingarna i skolan. hanba Did you!? =D Oh  we're in good hands then. haha ...


De va en otroligt trevlig middag, dom har fem högljudda ungar. Snackade med dom lite i börjann, sen gick dom o la sig när vi åt midda. Elr ja, den yngsta kom o "störde" hela tiden, så han fick kolla på tv. kyckling direkt från gården. Gött. Dottern 9 år hade gjort ett skolarbete om Rob haha men så hon vart lite embarrased o ville inte visa för han att hon skrivit att han va goodlooking. haha söt, smart, fin tjej! Rob tyckte de va lite roligt... =)


Presentation


Victoria är en 22-årig kvinna från Uppsala, Sverige. Snart flyttar hon härifrån, hon vill resa, ut i världen!

IGEN! Var i Australien och jobbade med hästar året halvåren 2012-13.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards