Vicky

Alla inlägg den 9 november 2012

Av Victoria - 9 november 2012 03:35

tor 8 november

 en av bästa dagarna i mitt liv typ fastän eftermiddagsjobbet bestod av tråkigt arbete som att STÄDA hele tia, och rulla bandage o fixa me tvätt. Men tog in o ut lite -massa hästar också o mata o så, så de va ju inte helt tråk ;)


Börja med att mata o mocka hos cameo o vectra (ingen har kommit o hämtat dom än, Rob... ) Ja förstår verkligen va lindsay snaka om, killarna förstår inte att det tar tid att duscha av hästar, tacka on och off korrekt, hänga upp grimmorna skiter man i, ingen ordning alls nånstans, vad vore polovärlden utan alla flickor? haha den va bra fråga. INGENTING


Ingen skulle ju spela polo... ?


Nejmen okej, särva, jag älskar lite att ha två hästar o ta hand om, känns lite som mina egna. Bara så himla synd att ja sa åt cooz o ta av skorna på dom i tisdas för ja trodde ju dom skulle iväg då... men ahja. annars hade jag kunnat rida lite barbacka för de hänger ett träns i Jack's sadelkammare här... och massa döda möss, men dom blundar vi lite för.

   

Min tillfälliga bil:

   

Så det va 5:30 på morgone, gav dom lite frukost, borsta lite, släppte ut dom. Åkte o käka frukost, åkte till jobbet i bilen m. Yvonne o Marty. Jobba. Det roligaste idag; rida alla hästar som Marty red. Dom körde stick&ball vid fält nr 2 -ganska långt bort. Så vi red dit tsmns typ och sen red vi tillbaka hästarna dom ridit o kom tillbaka med nästa, men vi va lite sega så ibland hann dom komma tillbaka själva. Asså så himla kul o rida Britney. Hon e så himla snabb, racehorse typ? Så hon kmr bli riktigt bra polohest tror jag, vi. =) På vägen tillbaka trava jag, Yvonne bakom mig ba vrf rideru så fort? jaba ja vill, typ haha... honba men "shitteller (haha min översättning) jag galopperar, du travar." Hon va på The "Who", hah coolt namn. Sen på gräset på vägen tillbaka galoppera vi, o honba hon e mkt snabb, jaba yess she is, så ba få se vad hon går för, bad om ökad ökad ökad galopp hah och shiiiiiet va fort de gick =D LYCKLIG =D hehe Yvonne långt bakom ;P Men de va nog inte de fortaste, va tvungen o sakta ner vid nerförsbacken. Men nice liv asså. AppleMac red ja först, Marty tkr han e tjock, inte alls så tjock jue, tkr jag. Gilla Date också, fast han hade mest obekväma galoppen ever, men han va nice endå =)


Så det va mkt roligt, Yvonne o ja hade kul på hästryggarna och åh de va skitkul också sista hästen innan kafferasten (DOM HAR KAFFERAST VARJE DAG) hah så himla chill här... Då iaf gav Marty mig hans polo-klubba också, hanba den e sönder, ta tillbaka den, jaba oki. Red Cricket då, va ju inte bråttom o Yvonne skulle vänta på Simon för han va lite trög efter att ha pratat i telefon innan ridningen. Så ja kunde skritta, trava lite tillbaka. Jaba åh va kul så ja lekte att jag hade en boll framför mig på marken o körde lite slag typ haha försökte svinga den runt o så, kom på massa smarta saker o börjar förstå vrf dom slår till den som dom gör ibland. Ganska svårt o inte stuka vristen lixom.. Stackars Yvonne (hon red upp bredvid mig när ja skritta på väg tillbaka såvi skritta tsmns) som behövde lyssna på mig haha, ja tappa klubban en gång, men garva bara åt mig haha xD


Vi har kul tillsammans. Ikväll efter massa mat och middag spela vi tennis och körde runt i min toro-bil i mörkret, solnedgången o hälsa på fölen lite sneaky, olagliga här =P Nemen de va kul. Igår städa vi också massa. De regna hela dan så ja tog in mina hestar o mata med hö, nuts o chaft. satte på täcken o lät dom va inne under natten. Rob. du borde betala mig extra för detta =P Ne, han e i melbourne tror jag och lever livet, skickade ett sms, juste de va martys birthday så vi drog tillpuben på kvällen igår.

 

Det e nice jobb, ganska chill. Simon o Marty e sköna, skämtar runt hela tiden o ba livet leker typ, hah snacka i walkietalkie i bilarna. Kul humor.


 

Presentation


Victoria är en 22-årig kvinna från Uppsala, Sverige. Snart flyttar hon härifrån, hon vill resa, ut i världen!

IGEN! Var i Australien och jobbade med hästar året halvåren 2012-13.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards