Vicky

Alla inlägg under november 2011

Av Victoria - 6 november 2011 23:01

Asså så hemskt! Erics häst ba trilla ihop och dog, mitt under tävlingen! Jag såg inte då, men så fort jag kom hem från bion ikväll... Usch, jag blev så ledsen... Så tragiskt! Fattar intevad som hände, såg videon på youtube m.m Men vägrar lägga upp här, ångrar typ att jag såg det, jag vill inte se... =(


Det var en jättefin häst, som vunnit så mkt. Stackars Lamaze...


Alla vill till himmelen... Imse vimse spindelen


natt

Av Victoria - 6 november 2011 00:08

Asså så sjukt bra möte ikväll med Jocke!

Det bästa va typ i slutet med alla ljusen,

http://livetsordplay.se/play.aspx?idClip=3625&cn=Live


Typ vid 44:48


Jag var där


 

Av Victoria - 5 november 2011 12:07

Världen är ond, se bara på allt hemskt som händer. Det är fruktansvärt, och det verkar som att ingen bryr sig... vad har vi med det o göra lixom? <<varför kan inte Gud som är allsmäktig bara ta bort all ondska?

   Ondskan är aldrig nöjd. Inte förrän den lagt beslag på allt. Gud har därför beslutat att ondskan skall utrotas en gång för alla. Detta betyder inte att han vill utrota människorna, tvärtom. Gud älskar varje människa och vill inte att någon enda skall gå förlorad, eller som Petrus säger i 2 Pet 3:9, "Han dröjer för er skull, eftersom han inte vill att någon skall gå förlorad, utan att alla skall få tid att omvända sig".

Jag tyckte detta var ganska bra:

Vägen

Antag att du promenerar tillsammans med en god vän längs en kaj. Plötsligt kastar sig denne med dödsförakt ned i vattnet, fem meter nedanför kajkanten, och ropar upp till dig, som står där gapande av förvåning, "Det här gör jag för din skull, eftersom jag älskar dig". Du skulle antagligen se ut som ett frågetecken och inte förstå nånting. Din väns handlande skulle te sig både oförnuftigt och meningslöst. Möjligen skulle du kanske tro att vännen där nere i vattnet var förälskad i dig och på grund av olycklig kärlek försökte begå självmord. Låt oss nu säga att du vet att så inte är fallet. Den enda förklaring som då återstår är att din vän gripits av någon slags sinnesförvirring och din uppgift vore då att först få upp honom ur vattnet och sedan få iväg honom till närmaste akutpsykmottagning.


Låt oss emellertid förändra scenariot en aning. Du och en kamrat promenerar längs en kaj. Plötsligt snubblar du, som inte är simkunnig, över en vajer och faller handlöst ned i det smutsiga vattnet fem meter nedanför kajkanten. Din vän, som är duktig simmare och utbildad i livräddning, tar av sig skor och byxor och hoppar snabbt efter. När han bogserar dig in mot en trappa som går ner i vattnet en bit bort, säger han, "Det här gjorde jag för din skull, eftersom jag älskar dig".


Om du ramlat i vattnet och inte kan rädda dig själv, är du helt beroende av hjälp utifrån. Att en annan människa, kanske med fara för sitt eget liv, hoppar i, blir då en meningsfull handling.

Ovanstående utgör en utmärkt illustration av vad kristendomen innebär. Många människor ser på Jesus som om han vore den gode vännen i det första exemplet ovan. Man förstår inte Jesu offerdöd, eftersom man inte har förstått att det finns ett problem. Man måste naturligtvis först inse att det finns ett problem, innan man kan förstå behovet av lösning på det. Först måste man alltså förstå och acceptera att både man själv personligen och hela skapelsen, på grund av synd och ondska, är i största behov av räddning. Räddaren, eller frälsaren, för alla människor heter Jesus Kristus. På grund av människans synd var hans offer på Golgata både meningsfullt och nödvändigt.


Taget från: http://www.gluefox.com/krist.shtm


De fyra sanningarna:

1. Gud älskar dig och har en mening med ditt liv

2. Människan upplever inte Guds kärlek och mening med livet, därför att hon är syndig och skild från Gud.

3. Jesus Kristus kan förena människan med Gud. Endast genom honom kan du uppleva att Gud älskar dig och har en mening med ditt liv.

4. För att uppleva att Gud älskar dig och har en mening med ditt liv måste du personligen ta emot Jesus Kristus som frälsare och Herre.

http://www.minfrid.se/fralsning/sanningarna.shtml

Av Victoria - 5 november 2011 02:05

Hey!


I dag har jag varit lite överallt o hängt, i stallet, på youth, gränby och hos Lisa. Nics o jag hoppade lite hinder med Sky, det tyckte han va roligt och sprang fort och hoppade jättefint! Sen bar det av till kvällsmötet med Ulf Ekman, sen gränby och med Janna hem till Lisas soffa var vi flummade ur något totalt. Haha Stackars alla som messat med mig... eller mina vänner snarare, aja. Vi hade KUL i af. Det är det viktiga här i livet, ha kul, och välj den rätta vägen, inte enkla. ;P Och var dig själv, för du vill inte va som jag, tro mig...hur svårt kan det va och tro på det? Inte alls, ne, precis. Bäst o avsluta nu känner jag... Är SÅHÄR trött! Såattee GOD NATT!

/Vix

Presentation


Victoria är en 22-årig kvinna från Uppsala, Sverige. Snart flyttar hon härifrån, hon vill resa, ut i världen!

IGEN! Var i Australien och jobbade med hästar året halvåren 2012-13.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards