Vicky

Alla inlägg den 2 juli 2011

Av Victoria - 2 juli 2011 23:57

Tjena!


I morse vakna jag 5, tänkte att jag skulle springa till 4H o kolla om fölet kommit. Men somna om och gick dit med Casper istället vid nio-tiden. Då hade han kommit, såg en liten hög med folk där nere i hagen och Wilma som ställde sig upp och en liten fuxig sak. Hihi Kunde inte gå in med hunden och hade bråttom hem eller snarare till stallet, så jag vandrade lite snopet men ändå lugnt vidare.


I stallet varé ju äkta sommarstädningen idag, körde högtryckstvätt i alla boxar och skurade rent överallt, sen skölning igen. Fika på det också, det blev otroligt rent! (y)


Åkte hem, hann klippa en och två tredjedelars häck och köra en fjärdedels fys-träning innan vi skulle dra till båten och åka ut med den igen ^^ Det blåste upp mycket till kvällen. Inge bad. Men fika och kaffe och farbror Joakim och sova säng.


När vi kom hem hade klockan blivit så mycket som åtta, då sprang Nic o jag ut till 4H och kollade till fölet. På nära hål denna gång. Så sjuukt fin han blev! Med tecken i pannan, precis som Lisa ville =D Mycket gullig! Han kom fram o nosa på oss och sög på våra fingrar, hehe, fast inte alls lika mycket som kalvarna i dalarna gjorde, shit det gjorde ju typ ont...


Sen sprang vi typ hem och jag va lite hyper medans Nicole va inne på sin iphone... Väl hemma bytte vi om till så kallade ridkläder, byxor rutiga och helskodda och tröjor. Tro det eller ej... =P Men vi tog  en konstig väg dit, cykla som vanligt men inte under e4an utan över åkern, haha. x) Det gör vi aldrig om. NEJ.


Vi hoppade lite barbacka på banan, för det har jag aldrig gjort förut, men nu har jag det. Det va roliigt =D Men mindre kul att upptäcka såret på pållens bakhov. Nu har han gått o fått mugg också... Inte bra.


Så ag sitter här och kollar upp hur man behandlar skiten och så ska jag försöka planera lite inför imorgon. VAD HÄNDER DÅ? Klippa klart häcken kanske. Träffa mina vänner, JA TACK! Sååå hoppas det! =D

Tjarå! //Vixy

Presentation


Victoria är en 22-årig kvinna från Uppsala, Sverige. Snart flyttar hon härifrån, hon vill resa, ut i världen!

IGEN! Var i Australien och jobbade med hästar året halvåren 2012-13.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards