Vicky

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2012

Ellerston -somewhere in the australian bush

Av Victoria - 16 oktober 2012 10:49

16 oktober

igår va en knasig dag. vakna halv 6, sov typ ingenting. Drog till stallet, ut på set, ja fick ta sheedy, ginny och dawn o trava 15 min. Sen varé lunchrast i tre timmar, nicenice. Fick en liten rundtur i vår vackra toyota, Ellerston e ganska typsäraskitstort! Och vackert utsikt. Bra sverige, åkte o hälsapå laura, lexi o channon borta vid vadenuhette. =P Sov nån timme, sen tillbaka till stallet igen, set igen men 20 min denna gång. Lindsay o Lena gick promenad med de andra ponnysarna för dom behövde inte lika mkt exercise. Så på eftermiddan trodde jag typ det va lunch, men klockan va ju halv 6 när vi sluta så jaba oj, juste, dagen är redan slut. haha kaoz i hjärnan Käka i klubbhuset, alla va typ tysta o trötta, hah, socialt folk med sina ipods o iphones. Vi har värsta lyx med internet i klubbhuset, frukosthuset och i stallet. Men tror hon 4-hjulingskvinnan stängde av i stallet...? =S inte bra. That's no good.


Du måste flytta pårej


va händer om man dricker äckligt, ljummet vatten? Stavas ljuhmmet sådär? tror aldrig jag skrivit det ordet förut=O wow THERE'S A FIRST TIME FOR EVERYTHING. even caps lock. Nejmen helt serri ööst. Nu. Rob (Bob) hihi vi kallar han bob men absolut inte om han/Jack elr nån spelare elr seriös människa är i närheten, hah. Hursomhaver barnen kär. Seriöst varé... Vad ville jag säga om bob? Jo han ska rida sina hästar, och han är lite virrig, säger han ska ordna saker o sen ba inte gör det. Drar iväg med sin flickvän på romantisk tur i bergen elr varé va? Så han va inte här igår. Så lindsay är lite gaah, ordning? får fixa allt med veterinär o hovslagare typ. Men han ska rida idag iaf. Så vi tar alla nio hästar (tre var) rider iväg upp o ner över "bergen" över vatten creeks o genom skogsstig o grejer. Mysigt värre. Mysigt liv. Sen rider han en i taget o vi fixar allt runtom med sadling o tränsning o bandage. Jag är väldigt trött. Men glad. Kaffet hjälper inte längre...


Det typ stinker i mitt rum av värmegrejen =S jaba skriver "no idea what to write"-stuff o nuså skriver jag på engelskaockså. Bra där. inte nu längre dock. Som ni märkte ni smarta svenskar. förresten, en sak jag inte riktigt fattar för ja tror hon sa fel nyss hon jag fråga om när hon börja, men "half 12" exempelvis e ju inte samma som "half past 12" elr hur? det är ju halv ett det. inte halv tolv. ... ? Bara en liten fråga sådär random.


Och sen så ville jag skriva att sheedy hoppa till i morse för det stod en, två eller kanske tre kängrus på kullen på vägen, stigen. Jag filma lite mn tror inte man ser så bra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 10 september 2014 13:05


  såhär ser mitt liv ut, typ:                                  ...

Av Victoria - 26 augusti 2014 10:48


Awesome dag. Solsken och födelsedagsfika m. familjen och grandparents.       Drack gott espressokaffe som barnen älskar att fixa. Lekte med barnen, Jack visa mig sina leksaker han fått som han va så glad över.    Sonya hade gått upp kl 5 am...

Av Victoria - 21 augusti 2014 11:10


 Hittade ett nyfött lamm ute i hagen idag: så sööööööt   min coola unghäst: Diego     Charlie till vänster:         han e lite väl tittig o töntig av sig ibland asså. men jag gillar dom!   Släppte ut stackars Nazy som e för...

Av Victoria - 20 augusti 2014 14:07


       Mata hingsten varje morgon som aldrig kommer när man ropar...       Födelsedagskalas! =D Med rugbymatch mot NZ alla blacks. Det blev lika gripandes(!)                         Åkte o hämta två nyinridna treåringar ...

Av Victoria - 16 augusti 2014 05:46

  HEJ!   Jag är i Aussiland Down Under igen. Det är fint här. Vackert och fridfullt. Massa plats överallt. Gräs, träd, hagar, berg, kängurus, ormar ;)   Så, jag har jobbat här snart två veckor, hos familjen Dowlings med deras hästar och få...

Presentation


Victoria är en 22-årig kvinna från Uppsala, Sverige. Snart flyttar hon härifrån, hon vill resa, ut i världen!

IGEN! Var i Australien och jobbade med hästar året halvåren 2012-13.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards