Vicky

Alla inlägg under oktober 2012

Av Victoria - 1 oktober 2012 03:42

Okej, sitter på McDald's däre finns wi-fi men går inte att ladda upp bilder så ni får nöja er med detta utkastskitgrejsimojs så länge:


25 september

I garangula!! Just nu känns allt lite halvtungt, men jag är andra sidan väldigt glad. Imorse va jag lycklig. Igår va ja lycklig. Igår åkte vi 8 h i bilen hit. Lindsey o jag i Eds gamla car. Beatson o Rob i lorryn Kom fram halv tio på kvällen, kolmörkt o allt va kaoz. Jag o Lindsey hade trevligt i bilen dock, med musik o skratt o konversationer om allt från språk till livshändelser och skolsystem...


Det är fint här. Men det finns inte direkt internet och inte mkt till telefonservice. Detta är inte "hemma" ännu. Borta i stugan är "hemma" m. Gus' humörsvängningar o allas mobbning på han och Will's alltid oseriösa snack... Los Set-track där jag har fina minnen... Ny musik. Gus skinny love. haha åh i bilen på väg till puben när Lindsey o Brad gjorde om the lyrics (Skinny love) xD o Gus lacka ur o stängde av, drog sen hem efter maten på puben UTAN oss i bilen så vi fick squeeza ihop oss i Ed's gamla bil.

Kylen hemma i stugan;

 

Har en kul historia bakom sig om när jag blev inlåst i sadelkammarn o Brad kom o rädda mig. Haha Det tyckte ju Will om mkt så han börja tjöta om att ja måste gottgöra pojken. Men jaba eh, yeh nah he didnt ask for anythin' so ... ^^ Hah senare... innan Brad's lammmiddag och min pajefterrätt säger Gus; come on, Brad I know what I would ask for. Helt stensäker. Och stämningen då, alla bah, whut? hah, jaba what WOULD you ask for?? haha Creepy guy. Senare när vi käkar paj säger han "This is what i would ask for" Paj alltså. Om du va trög =P

Iaf. Bild från tävlingen i helgen där Jack o Ed mötte sin bror Rob i finalen i the A-grade. "Högsta graden."

   

Tre av våra (Robs) ponnysar vann bästa ponny. Joker, som vanligt, alltid Joker tydligen... och Elle (Frank) och Squeek (the freak) haha. =) Jacks häst Top vann också pris för bästa unga häst typ. Så dom två höll tal o jag, Lin Rob o de tre ponnysarna blev fotograferade. Gus som grooma för Ed Archibald o halva Liza som höll våran (Robs) spare, Cougar:

 

Lindsey o Brad:

 

beginning of tha game:


 

Ed slår till bollen lite snyggt framför kameran:


 

i väntan på ponnypriserna från vänster; Liza, Brad, Gustavo, Will o Top

   

Juste världens sötaste lilla kalv, vars mamma inte kan röra på benen för att hon födde han, Fernando va där utanför stugan o hängde med oss hela dan igår:

 

mer minnen från där: ute på set:


 


26 september

Hah dom kör också med såntdära snack; man säger nånting typ det "där va bra" o sen efter en sek; "NOT" Fast vi bruka säga "NOT" [nåt] men dom kör på; [nàt]a som i nah. Yeh nah

Intressant vah? Iaf är i Garangula nu som ni vet, detta place e typ som ... strömsholm, minst lika fint o prydligt iaf o massa hästtjejjer (groomers) dock hundra gånger större med alla hagar o polofält m.m Och såklart.. polo. inga ridhus. behövs inte =P


Idag red vi ut på set som vanligt på morgonen, alltid. Eftersom den tredje tjejen inte följde med hit då hjälper Rob till lite snäll som han är, seriöst världens bästa, köper kaffe o mat åt en, givmild kille=) m.m palla skriva om han, ni vill veta mitt liv? nej? inte? vad vill ni veta, tell me please tell me! =P Jag red Sheedy(<3) som vanligt, världens bästa med Cougar o Ginny. Dawn stegra sig värsta högt idag (Lindsey hade henne o tre till) wow...

Jag är iaf. väldigt lycklig, på set sitter jag å sjunger, typ garvar åt minnen, snackar m. ponnysarna, ler för mig själv fast mest mot andra, fast om folk är i närheten försöker man ju va lite normal. o trevlig o hälsa. En hund sprang runt banan ida o va störig o skrämde alla hästar typ=P 


27 september

råka nocka mig själv i ögat imorse när ja skulle dra upp sadelgjorden på Sheedy-tjockisen som alltid andas ut när man ska dra upp den... 


30 september

Mjölken Rob köpte till oss går ut imorgon. Idag varé chukkars kl tio på morgonen. Red dit i hans underbara sadlar, han är inte direkt längre än mig, Rob så stiglädrena e najs också =D Underbart, haha... You never know what you got til it's gone. ? Men så trodde Lindsey de skulle börja regna så ja fick ta Rob's bil, TOYOTA o hämta åtta gröna tunga av våra täcken och åtta av de blåa lite lättare till Tasch o Madde som groomar för Jack. För man e ju lite schysst i livet =P Iaf här =) Här är alla jätteschyssta.


Presentation


Victoria är en 22-årig kvinna från Uppsala, Sverige. Snart flyttar hon härifrån, hon vill resa, ut i världen!

IGEN! Var i Australien och jobbade med hästar året halvåren 2012-13.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards