Vicky

Direktlänk till inlägg 5 november 2012

EMPTY

Av Victoria - 5 november 2012 02:54

5 november


Såå nu är dom borta. allihop. ensam kvar. ladda hästarna imorse, 6 st. sa adjö till Lena o Lindsay, Rob e redan borta... såg han senast igår morse efter Linds o ja matat hestarna. satt i bilen. Han kom i sin bil, ja gav han lappen, vinkade o han sa "I'll see you again for sure" =) eftersom han drar till Melbourne också antar jag^^ (Hans flickvän snackar imorgon framför tv-kameran om melbourne-cup)


Grät en skvätt när ja mocka ur boxarna efter dom eftersom jag så gärna hade velat hoppat in i bilen o åkt tillbaka till stugan för bara nån dag elr så... men onödigt eftersom mitt jobb här börjar snart.


Men det ska bli skitkul också o åka till Melbourne.


Nu lite uppdatering; Igår åkte jag, Yvonne o Lena till Young o shoppa lite skit. Lindsay glömde sina redbull =O


Fredan;

Rest day. Spela kanotpolo haha så himla kul, alla ropa "Ictor! Ictor!" Hela tiden xD Ja gjorde ett mål faktiskt =o hah annars va vi sämst Linds, Laura, Tikki o ja =P haha bara för att sarah inte va i vårt lag, hon e typ proffesionell kanotpolo-player =P haha Sköt lite också, shotgun, träffade faktiskt flaskan i vattnet några gånger.


Såg det stora färgglada ägget för första gången. Laura tog lite kort med oss i det. De hade en till aktivitet -postiepolo som är att man åker runt o spelar polo på en motosbike ist. för häst. små motorbikes, på fältet innanför setbanan.


Rob skulle rida tre hästar. Inte mkt o göra för Lena o mig. Jag läste lite bok i väntan på att Lindsay skulle komma tillbaka. Men efter han ridit en häst o va på nr två, vi hade precis tackat upp nr tre -sheedy kom han tillbaka på ginny o ba do you feel like riding? (antar att han ville kolla på the postiepolo, latmasken=P) Linds; "do you want me to ride?" "Only if you feel like it. Victoria do you feel like riding?" jag; "Yeah!" "Are you okay to ride in shorts?" Yeah! Shittyeah! Va så länge sen ja red bara EN häst. så hanba galoppera bara 6 varv runt setbanan. Mamma ringde på varv nr fyra. Eftersom de va postiepolo där så va ju alla folk där så vi hade värsta publiken, hah... inte så kul. Så Lindsay tyckte det nog va bra att mamma ringde o störde i varv nr 4 för honba its okay, were done! jaba nej, haha =P men ahja, Rob märkte nog inget. Älskar hans sadlar, så bekväma. Fotografen va där o tog kort på oss ska kolla om ja kan få tag på dom... typ 100 kronor för ett kort... kanske köpa om nåt e bra ?

linds på ginny o ja på mr. sheeds =)

bara en liten bild från ett set: Linds vill ju som vanligt inte va me på kort. Rider spice, leder Smoker&Vespa

   

Lördan:

Börja kl 5 på morgonen, ut på set, två varv bara, fick rida den vita som inte e vår häst, men tjejen som tog hand om den m.m blev banned härifrån efter torsdasnatten... hrm Richie också. Polospelaren som hängde med till 50-årskalaset veckor sen. Iaf.


hon va bekväm, stor gammal häst, Spice. Match kl ett. Vi förlora =( Såg ingenting av matchen, men sjuukt va fort de gick. Sen varé finalen efteråt. Synd men Ellerston vann, inte Elysian fields som man ju hejja på eftersom både Laura, Lexi och svenskan Johanna från göteborg (kom också hit m. visitoz) grooma för. Jack va umpire, åh men ja har ju lite bilder:

sista matchen m. Rob:

innan lixom för då hade jag tid;


   om jag hade en bättre kamera asså, skulle de vart en bra bild på robbie o Joker

 det dära:

glen rob o jack:

 

finalen ellerston vann m. 11-10

 

stog o luta mig mot brownSugar o hitta detta på motorhuven =P

   

Träffa päronen archibalds och familjen dawling o sabrina =) Tackade ja till racehorsejobbet igen och frågade lite frågor om det. Verkar nice... =D Sabrina va lilla Jack's security-guard så ja hängde med henne o följa efter han överallt. han lekte med sin kompis o syrran Anna som snacka med mig om hur het Rob är, haha. x) Hon e lite obsessed av han just nu tror jag =P Jaba med Jack då? Haha Tasch berätta att en kommentar en gång sagt; "And here's Jack, the brother of Rob who's one of australia's most good-looking polo-players... What happened to Jack?" haha stackarn... =P nee inte synd om han. bara lite mobbad av alla, men han förtjänar't mohaha. Hoppade hoppborg gjorde barnen:

 

I lördas kväll varé ju sista dan här med finalerna o grejer. Fest i klubbhuset sen. Ganska galen kväll, men ja va lite nere o trött. Rätt mkt gamla människor där, inte så mkt folk. Sabrina kom o ja bjöd henne på midda =) Hade trevligt. Sen drog hon hem, många drog hem men Lindsay, Laura, Lexi, Tikki o tasch va kvar o Lochie såklart haha och en Gus som tog hem lindsay sen, tror jag? Elr han sa det iaf efter köpt oss varsin drink haha jag tog bilen hem typ halv två. Träffa Lindsay först på morgonen utanför dörren klockan typ 7 honba ja kom precis tillbaka! Jaba eeeh haha okej. Hon gav mig en lapp från Rob som låg i bilen om vilka hästar som skulle dra när typ. hah söt... Iaf. detta är inte va jag ville berätta, för ni förstår det roliga är att några kvällar innan, BBQ kvällen t.ex va vi så nära Linds o jag att flytta brown sugar till ett random ställe bara för att de e så himla kul eftersom Jack älskar bilen. Alla älskar bilen.. elr ja hah. Men så i fredags kväll efter Linds o ja ridit dom där två hästarna o jag käkat midda kmr  linds o beligum o awesome o ba kolla ictor vi flytta bilen! haha ut i paddocken xD Såå vacker syn, jaba bra gjort! haha där kan hon äta gräs hela natten... Sen hör jag jack när han kmr tillbaka (vi ligger i rummet o sover) men hör han utifrån; "Did you see brownsugar? What's it doing up there!? No leave it..." hahaha mohahaaaaa


Så denna kväll, lördag. Sneaka vi ut från klubbhuset när han va därinne, jag linds o laura, ju mindre folk desto bättre... Vi flytta bilen till mitt på vägen vid the topbarn typ så han skulle se den när han drar hem senare (han åkte motorbike till klubbhuset). hah så himla kul...

     

party danza pausa


 

Vårt alibi va att vi skjutsade hem lena o yvonne. Men dom åkte hem när sabrina åkte hem eg. men iaf... =P Senare drog tasch o linds iväg o klottra på stackars brownsugar. Det stod ju redan Jack på den men såhär såg bilen ut efter lördasnatten:

     

"Control your beast J.D.A."

Nån krascha in i BrownSugar där vi parkerat den på kvällen. Galenkväll?


Yepp. Så nu sitter linds, lena o Simon (min framtida chef för fyra veckor som kör lorryn me hästarna till scone) i bilen eller på macca's, man stannar ju alltid på maccas vettu... hah


shit va ja kmr sakna dom. Det jobbet. Dom hästarna!


Sista gången ja ledde Mr. T -hingsten igår. Joker o squeek idag. krama om mr sheeds imorse. Joker igår. . .


kmr sakna alla sköna konstiga människor därborta i scone, gundy.


såhär ser en av hagarna ut i garangula:

                 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 10 september 2014 13:05


  såhär ser mitt liv ut, typ:                                  ...

Av Victoria - 26 augusti 2014 10:48


Awesome dag. Solsken och födelsedagsfika m. familjen och grandparents.       Drack gott espressokaffe som barnen älskar att fixa. Lekte med barnen, Jack visa mig sina leksaker han fått som han va så glad över.    Sonya hade gått upp kl 5 am...

Av Victoria - 21 augusti 2014 11:10


 Hittade ett nyfött lamm ute i hagen idag: så sööööööt   min coola unghäst: Diego     Charlie till vänster:         han e lite väl tittig o töntig av sig ibland asså. men jag gillar dom!   Släppte ut stackars Nazy som e för...

Av Victoria - 20 augusti 2014 14:07


       Mata hingsten varje morgon som aldrig kommer när man ropar...       Födelsedagskalas! =D Med rugbymatch mot NZ alla blacks. Det blev lika gripandes(!)                         Åkte o hämta två nyinridna treåringar ...

Av Victoria - 16 augusti 2014 05:46

  HEJ!   Jag är i Aussiland Down Under igen. Det är fint här. Vackert och fridfullt. Massa plats överallt. Gräs, träd, hagar, berg, kängurus, ormar ;)   Så, jag har jobbat här snart två veckor, hos familjen Dowlings med deras hästar och få...

Presentation


Victoria är en 22-årig kvinna från Uppsala, Sverige. Snart flyttar hon härifrån, hon vill resa, ut i världen!

IGEN! Var i Australien och jobbade med hästar året halvåren 2012-13.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards