Vicky

Alla inlägg den 22 december 2012

Av Victoria - 22 december 2012 08:34

Nejmen hej!


Okej, jag har varit igång o lixom inte hunnit blogga o livet e kaoz. Sabrina sa upp sig igår, och ja ogillar starkt hur folket beter sig på jobbet, eller ja... folket som bestämmer. Så jag funderar på att skriva ett brev o försöka förklara varför jag tror 30 pers har lämnat stället under de 6 månader som managern har varit manager. Och berätta hur jag känner. Och hoppas att han inser hur stället är. Men nu när ja tänker efter kommer han nog inte bry sig ett dugg... men ahja. Nu kom italienarna hem. Oj, Roberto va glad för en gångs skull. Nice haha


Nemen så denna vecka har vi gjort scope o xray på hästarna o allt har varit ännu mera kaoz i stallet. Och i fredas, igår tog vi kort på hästarna, the magic millions.


I torsdags åkte vi till garangula sabrina o jag och andades ut. Jaba nu ska vi hitta mina gamla workmates åsså ärom precis till vänster innanför gaten vid små unghingstarna o försöker fånga in dom elr va dom håller på med så jaba ska vi hjälpa? Om ni vill. Yeay sen när vi flyttat över några till andra hagen kmr marty o ba oh the suede is back! And she's working! haha Åh ja vart glad å se han. =D Sen drog tjejerna o marty iväg o tvätta bilarna o jag, sabrina o simon snacka lite. Om min böter och att ja bara följde efter simon jue o att han hade fått massa böter stackarn. De va ju vägarbete men vi körde på för fullt iaf =P Nemen sen så hade dom betalat mig ca 5000kr för mkt haha nice ställe jue. nejmen så simon sa vi måste åka upp till kontoret o fixa detta. jaba yes lets go to the office då kan du skriva under mitt visan2-papper också =) Åsså gjorde vi det och Anita sekreteraren vart glad att jag ville samarbeta o betala tillbaka pengarna, såklart, massa pengar jue så jag fick en ny garangulakeps =D hihi glad tjej.


Sen chilla vi runt lite, mötte Cooze på kontoret som behövde hjälp o flytte en bunt hästar (igen) haha. Nemen så sabrina o jaba vi kan hjälpa till. Marty också, och Zoe o Vonny. Vi tjejer åkte i en bil o flumma rätt mkt för Cooze e konstig haha... "Ready to go to the pub girls?" o vonny gick ju på de haha "bring your wallets" vi ba öh, så vi garva åt han o marty som skulle stänga gaten vid hagarna haha han tog typ tio minuter. Cooze hängde över bilfönnstret o snacka med oss o vi ba va händer hanba vi väntar på att marty ska stänga gaten. kollar bak. Marty står o håller på me sin iphone haha hanba jag har varit utan den alltför länge. hämtade den denna dagen o lämnade den samma daghan lämna av mig. jaba man kan överleva utan, hanba nej.

                                 

Lätt jobb. ba stå o glo på vackra galopperande hästar, blocka vägen.


Sen bada vi i polen, lekte lite tennis, hitta inga bollar haha. Simon ba va gör ni ikväll, vill ni ha lite korvar? haha svenska. Nemen så han grilla korv me sin familj däruppe och vi fick lite efter en lång promenad runt hela garangula.


Igår fredag efter jobb och christmasparty och drama för sabrina sa upp sig o arbetsgivaren blev arg osv osv o jag va sen till BBQ hos zoe o lachie, stackars yvonne trodde jag skulle hämta upp henne men ah... fick fin julklapp av arbetsgivarens fru som är otroligt snäll btw, och åkte hem. Jag körde ferrarin. 


Duscha snabbt medans dom skjutsa hem Dima. Sen skjutsa jag stackars Sabrina till hennes vän 15 min bort på vägen till Garangula och körde mot mitt lilla paradis i solnedgången. Trodde ja kört för långt för hon bor utanför, bakom garangula där och massa får sprang runt på vägen o kor överallt o öppet landskap o solnedgång, åh så vackert.


Kommer fram till slut, äntligen. Kramar om mina vänner, hälsar påderas hundvalpar som lachie har för jobbet, workdogs. Men dom va inte så utbildade ännu haha. hanba vissla och ba detta betyder kom hit o dom ba sprang iväg =P Men ah, mkt trevlig kväll varé. Solen gick ner. Fyra andra random folk kom o eftersom jorden skulle gå under skämta vi om det o talade om andra djupa samtal som hur stor australien är och isolerade dom är och hur man måste dör för att lämna plats för andra o konsstiga saker... och en av de där random, lachies kompis craig ba kolla upp mot himlen en gång o ba Look firebolt! elr nåt sånt typ, o alla ba garva haha. "oh no, there's the end of the world..." 


 

Nejmen så de va kul. Fick låna zoes swag, körde tillbaka med yvonne för hon våga inte köra i mörkret ensam. Sov på hennes golc. vakna, snodde hennes säng när hon drog till jobbet, fick en nice sovmorgon. Satte mig ute på verandan. Dom kommer förbi på hästarna. Red set på galna unghästarna

       


 

In the common Room sen vid lunchtid, -dom hade slutat för dagen. kom cooze in när ja sitter på bänken o chillar o vonny lagar mat. Han frågar vill du åka till nyazeeland? o berättar att Nick Keyte behöver en groom. Josefin (Awesome) e ju där o hon e typ hur skön som helst. Nick också. Och ååh va sugen ja blev när han berätta allt detta, du får rida på stranden och han kan säkert betala din flygbiljett dit. Shitteller... varför säger du detta nu o inte tidigare. ? Vet inte vad jag ska göra längre. Och Marty sa till mig, fick du mitt sms? jaba nej. hanba de va om ett jobb i adelaide med Luke. The rowlinator, han e nice, har ju träffat han. Typ martys bäste vän. O jaba åh. men åh jag vet inte. PERTH? 


Simon spela tennis med sin familj sen på eftermiddan när zoe o jag sökte upp han för o fråga om gateclicker. kom inte ut haha men vi kom ut eventually. Simon. Tennis. Värsta lyx dom lever jue haha


ahja 

sry för så lååång uppdatering men va glada att ja inte skriver om allt skit som händer på jobbet som ja får stå ut med att italienarna klagar på varje dag =P Dom hade typ värsta fajten idag. ojojoj O hästarna blev inte arbetade, mer än hälften av dom, alla classics. Så dom kmr va vilda imorgon, blir ju kul. Så då vet ni om jag inte lever längre =P varför. Som min arbetsgivare sa; ni ska ju ändå dö nån gång, varför inte för dessa hästar? Eeeeeh va? !?!?!! 


bajbajs

Presentation


Victoria är en 22-årig kvinna från Uppsala, Sverige. Snart flyttar hon härifrån, hon vill resa, ut i världen!

IGEN! Var i Australien och jobbade med hästar året halvåren 2012-13.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards