Vicky

Alla inlägg den 24 december 2012

Av Victoria - 24 december 2012 02:00

Christmas eve!


Blir väckt av busungen Anna o hennes kompis Grace som sov över. Naughty girls... =P

Äter frukost, cornflakes m. pärsika mm'm. Åker in med mamma Sonya och alla fem barn plus Grace; 6 barn plus mig =P Sonya; so this i s what its like to have 7 kids! o kollar bak i bilen hah.


Åker in till Young till träningen, ungarna springer, elr två av dom(?) iaf. Anna e typ värsta bästa löparen o har varit på tidningsomslag o grejjer. Ja går o köper biljett från Harden till Syndey, på torsda drar vi.

Sen drog vi till poolen, ja hämta upp Sabrina o sa adjö till Diana, sorligt o säga farväl till folk hele tia o vi har ännu inte sagt adjö till italien. Men kmr träffa dom igen nån gång säkerligen för annars blir jag ledsen o vi hade ju en julkapp till dom o allt... men ahja såå sen gick vi runt vid poolen


Dom e typ finaste barnen på jorden seriöst. Men jag älskar ju barn så... hah alla e vel det ;P Dowlingsfamiljen träffa en annan familj o bytte lite julklappar ogrejer. Dom bor i Darwin o har tydligen släktingar i sydney som vi kan komma o hälsa på o bo hos om vi vill nån gång. Mkt trevligt.


Sen drog vi o käka lunch på ett fint café. Pappa Angus körde in andra bilen o drack några öl på puben. Vi gick ärenden åt Sonya, Sabrina o jag o lekte securityguard åt den minsta 3åringen Jack som springer o försvinner hela tiden. Åkte hem i andra bilen, Sabrina, jag, Angus (fadern) o Archie 


Iaf... Kom hem, Toby o Jack somna i bilen så jag o Sabrina håller ett öga på dom medans Sonya o Angus tar en powernap. Vi kokar ägg också. Jag hoppar studsmatta (de fick en splitteny stor igår tydligen) o dom blir sjukt imponerade av mina backflips haha. O Hamish den äldste 11år ba å jag kan inte men bara genom att se mig så lärde han sig o kunde landa på fötter efter tredje gången. Inte så bra inflytande jag har på barnen kanske ooj... Men ja good on you hamish. Han e en skön liten pojk.


Så de va kul. Sen kom ännu en blixt o dunderstorm o barnen blev rädda att trampolinen skulle välta o sprang in i huset. chillaxar lite med en bok som sabrina fått av sonya o som jag nu börjat läsa, sitter o vaktar den yngsta i bilen in case han skulle vakna. Toby hade redan vaknat. Klappar lilla pyttelilla enögda hunden nellie o får en kopp te av sonya. Nice.


Fixar sallad med selleri, tomat, fetaost, tuna och kokt ägg. Gott. Matar barn och städar kök. Gör oss i ordning för kyrka. Kaos i huset. Som vanlig ... ? =P Å juste på väg hem från stan Archie ba jag e lyckligaste barnet i hela familjen för han fick lite presennter från farmorn där som vi mötte. En electric scooter och massa bollar typ. I en stooor kasse som inte fick plats på bilden haha


När ja ska ta på mig skorna o alla ungar ska in i bilen ringer familjen o säger god jul. =D glad. jaba hejj vi ska till kyrkan nu! haha fullt upp. O sen när ja lagt på hör jag sabrina säga its swedish o angus ba oh i was wondering what noise that was haha anyhow ungarna i lilla kyrkan där vi sjöng psalmer o allt va rätt allvarligt (fast inte så allvargligt som allvar är i sverige för detta är ju australien, men ändå "allvargligt" lixom) så den yngsta gjorde ganska mkt noise o ah... men dom va bra barn. Tog nattvard.

 

Fick lite mat efteråt o träffa folk.

Sova nu Imorgon bitti TIDIGT öppnar barnen presenternaa =)


Presentation


Victoria är en 22-årig kvinna från Uppsala, Sverige. Snart flyttar hon härifrån, hon vill resa, ut i världen!

IGEN! Var i Australien och jobbade med hästar året halvåren 2012-13.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards