Vicky

Alla inlägg den 8 januari 2013

Av Victoria - 8 januari 2013 06:32

aldrig svettats så mkt i mitt liv tror jag... Kliver upp halv 6 på morgonen, går ut o matar hestarna, kör runt i kawasaki-toron som dom har här, lite större än dom i garangula. molnigt i morse, nice. skönt o ba köra så man får vind på sig. Fånga in 8 hästar, ta av täcken o kasta dom på gångmaskinen. Ta in de tre valackerna Fish, Fred o Astro. Astro e min nya favvo<3 han va så himla gullig igår när ja va ledig o gick ut i hagen o kom fram till mig o hälsa. Gullig hest. Red han idag på setet, han påminner om Sky o Dawn <3 =)


rider förbi walkern o ändrar riktning/hastighhet. Astro va lite halvgalen, men det är ju sånt som gör det kul. Galopperar runt gården på banan, 5 varv. Byter riktning/hhastighet igen på walkern när ja kmr tillbaka. Duschar av alla svettiga hästar, sätter på täckena o släpper ut dom igen. Detta upprepas två gånger varje dag fast med olika hästar o set nr 2 består av hästarna Hyptonicoch Iris. Hypnotic är obekväm, brun o rätt liten. Iris är tjock och stor, och otroligt mkt häst, tar halvhalter som om livet står på spel, vilket gör att ja typ nästan ramlar av flera gånger, haha grabba tag i sadeln, fick panik några gånger när ja tappa stiglädrena också men ibland gick det utomordentligt bra ;) Spurta upp för backen. Jag älskar att rida =D Lyssnar på musik samtidigt.


Börjar bli frisk från förkylningen!!


"Den e fin den." va e de för citat? Nicole tror jag.. hah


Anyhow. Sitter o har lunch just nurå, alla hästar tränade, mat fixad till imorgon, fast ja behöver mera chaff så måste hitta Tim efter detta, trucken urmockad o sopad. Kall mjölk <3

Sketna bra stereo med bra radiokanal.


Tänker tillbaka på min första tid i australien. Så bortskämd man kan va då, har alltid tyckt att ja e bortskämd för ja nöjer mig med lite, men seriöst. Mitt live har varit så himla bra här. Så många roliga stunder med underbara människor. Ellerston, stugan i Glenugie, Rob's hästar, Gus o Brad, Skinny love-låten, X-factor. Garangula, Marty o Simon <3


Hey! Jag fyller år snart =O Typ i övermorgon och imorgon ska jag förhoppningsvis träffa ANNAAA =D=D=D Såå länge sen.


Just nu. Hoppas jag att tiden ska gå fort. Att jag ska få in pengar och att jag ska kunna resa, göra the goldcoast o byronbay o cairns nån gång i mitt liv. Palla pengar... Samtidigt så vill jag ju inte tänka så för jobbet här e bra o om jag inte hade levt nånstans innan ja kom till perth hade jag inte tänkt såhär och hade tyckt att detta va awesome förutom att det är för varmt =P Men det kommer bli bra, för yvonne kommer hit, och anna är här, o lena kanske kommer hit och folket här är snälla.


Men annars då? Vill ha ett piano =P Det är allt som fattas mig.


Jag vill kunna göra såndär julning + bakotvolt / flickis. Skulle ju bara vågat testa på stranden at manly beach. hah berätta ja det? Robbie o ja, Brad o bastian såg en liten kille på stranden som gjorde bakotvålt o grejer typ i robbie ba ja vill kunna. Så vi typ såg ut som två failade personer, iaf jag haha som försökte ta mod o göra volter xD Gick ner i brygga typ. Sen hjälpte Robbie mig, så jag tog tag i hans arm, blunda X\ hoppa upp i luften o han kasta runt mina ben. haha så de vart nånting, failad bakåtvolt. hanba gör det själv nu haha


jaja jaa måste gå o snyta mig ... åsså ska jag gå ut o ta lite kort på fint skit, åsså ska jag rulla bandage o köra runt hö i alla hagar. Wish me luck 


C ya!

Presentation


Victoria är en 22-årig kvinna från Uppsala, Sverige. Snart flyttar hon härifrån, hon vill resa, ut i världen!

IGEN! Var i Australien och jobbade med hästar året halvåren 2012-13.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards