Vicky

Alla inlägg den 10 januari 2013

Av Victoria - 10 januari 2013 07:20

hej!

Igår va jag lyckilig, idag är jag gammal och smutsig i ansiktet.


Precis nyduschad och det är precis underbart lagom varmt o nice allting. Sitter i min favvofåtölj med en kopp organic englishbreakfast -té och timtamen som blev över från igår. Mm´m Lunchrast nu, jag tog, Tim o några andra okända slipar tänderna på några hästar utanför.


Igår gav jag hästarna eftermiddagsmat och hö tidigt, vid tolvtiden, sen drog ja in till Perth, stanna utanför Annas hotel men dom va inte där hah fail, dom va ju på flygplatsen. Men så efter att ja tankat lite, först mobilen o sen bilen med bensin som de va, jag hade rätt. (Thankyou Bastian for the tip about smelling the fuel ;P) Åå mej själv såklart med en icecoffee haha. Bastian. -Drog ja till flygplatsen och fann min Anna Schenning ståendes utanför terminal 3. =D Hon hoppa in i bilen och OJ va vi snacka, kändes så overkligt o se henne igen, HÄR. I PERTH av alla ställen. Jag va hemma igen <3 min älskliing ojj va vi hade mkt att prata om haha turen in till stan kändes som tre minuter men det va kö o vägarbeten så tog vel minst 30 min irl.


Parkera, gick på gatan i stan. Hittade en woolworths, gick in för å köpa glass, ja köpte lite tonfisk o grejer som ja lever på nu -bra grejer! Gick runt typ minst 3 varv i hela affären för vi hitta inte salt... Men sen hitta vi salt, o va inte sugna på glass längre, så vi gick för å paya. Bakom oss i kön stod en gubbe som börja glo på oss. Sen hanba får jag gissa va de e för språk? Vi ba ah, hanba between norway and sweden and... vi va sverige. Hanba swedish yeah okey, o sen börja vi snacka med HAN aaslänge haha. De va lite kul. Han va katolsk präst, tipsade om att jobba i gruvor - eller typ gruvornas assistens, få skiiitmycket pengar så man kan resa i minst 3 år efteråt. -efter ett års arbete. typ. Coolt.


Han va lite författare också, skrev böcker om Guds kärlek till oss och fick syn på en skylt bakom oss där de stod "Gifts of Desire" o bild på pärlsmycken hanba det där måste jag ta kort på! Å använda i mina böcker, o så drog han upp sin ipad o tog kort på den och oss -för att komma ihåg vårt samtal. Vårt långa samtal i typ en timme, utanför woollies i Perth, på adelaide tce / george st.


Kul.


Sen drog vi tillbaka till hotellet, hittade en staty på gatan först som vi tog kort med.

         
Jag gillar Perth, tror jag =)

Träffa Annas päron och mormor. Mkt trevligt, kul o se dom igen =) Gratis wi fi. Efter en kaffe och vitt vin för resten (inte jag) Haha var e sven? "talar alla svenska här?!" "InTé jaG."


Jag fick en ASNICE födelsedags-förskott-middag av dom. Thaimat =D Gött! Fick deras rester av gott grovt bröd som ja saknat, tre ostskivor och ett helt paket organiskt té. Lycklig tjej.se Bra födelsedag. Fastän det va idag dårå... =P

På jobbet innan red jag Hypnotic ensam för ja pallade inte leda Iris med henne, dom e så olika o båda lite jobbiga på sitt sätt, så de va nice o rida bara henne. Tim mötte mig två gånger varje varv (gjorde set med tre i andra varvet) o ba första varvet stod ja still o fixa sadelgjorden innan ett hörn, han dyker upp runt hörnet, ja märker han knappt o sen ja ba oh sorry! Nästa varv han ba va har du gjort av Iris? Jaba äeh satte henne på walkern. Nästa varv: jag har galopperat fortare så vi möts preciiis i hörnet, men ja red ut i kanten så de gick ju bra, o båda ba garvar.


Nejmenduuuu de här va ju intressant o veta. Set e ganska tråkigt eg. man ba rider runt runt runt. Därför har man musik i öronen, o roliga hästar. Trillade nästan av idag, shit ja studsa högt. Iris ville bara rusa och aldrig chilla så lite panikpato men de gick bra. Red Astro också, med fisken o Fred. Åh älskar dom,det va ett av de bästa seten i mitt liv, tror jag.

Mitt hus:

 



 

skitcool staty av hästskor:


 

redy for walker

 

valackerna:


 

fish, fred o Astro


       

hypnotic med le set-gear


 

ge hö


 

gulligt föl och morsan som e relaterad till nån vacker häst från garangula men hon har tappat ett öga =O =(

     

Presentation


Victoria är en 22-årig kvinna från Uppsala, Sverige. Snart flyttar hon härifrån, hon vill resa, ut i världen!

IGEN! Var i Australien och jobbade med hästar året halvåren 2012-13.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards