Vicky

Alla inlägg under oktober 2009

Av Victoria - 12 oktober 2009 20:23

   It´s just another manic monday!! Asså vad betyder manic egentligen? skulle vilja veta... men hur som helst. Idag red ja på stora hästen Bengan, som är jättesnäll, och jättesuktig. Men a det gick bra, i det stora hela, om man kan säga så...Det var roligt i alla fall. Och motion fick Lisa och jag som cyklade dit o tillbaka. Men sen tog vi bussen till skolan efter korv och makaroner :/. Gott! btw.

   När vi kommer till skolan så kommer Pingu o säger att vi typ ska ha tema i 10min och sen får vi sluta/jobba vad vi känner för, så vi ba aha! Fett soft.. Det blev inge seriöst sen kan jag säga. Vi gick och satte oss i ett litet bås för att plugga franska. Och vad mycket vi gjorde då. I början va vi faktiskt lite effektiva, men sen blev de typ mest flum av allt ihop. Men de va görkul faktiskt. :) Jimmy e så skön asså.

   När ja kom hem åt ja massa mellanmål och pluggade lite matte så att jag är förbered för provet imorgon, hrm, vi får vel se hur det går. Sen fick jag k´mat efter att ja glott på That 70`s show:) Nu ska jag vel sova, eller nåt. Ja. Godnatt.

Haha titta vad ja hittade: X)

Av Victoria - 11 oktober 2009 17:27

Lördag: Hur kunde Sverige losa mot Danmark, igen!? Suck... Aja...Men Sverige va bättre i alla fall... sådeså.:P

Söndag!: Idag tävlade jag i lingonhoppningen med både Felix och Walle.. :) De va ju kul att ja fick rida två gånger:D Nicole kunde ju inte göra det... ;) Men de gick ganska bra.. Felix va typ skitnervös o Walle va lite konstig.. men sånt e kul...:) Fast de va längesen ja red en trög häst... :/ Det gick skitbra för Nicole på Vitamin o Julia på Malte:D

När ja kom hem somna ja i soffan och drömde en till sjuk dröm, den va lite rolig faktiskt...=) Men jag har nu vaknat, skrivit ner drömmen^^ och gick för att sova igen. Men efter en minut kommer pappa in o säger att han behöver hjälp med att flytta altanen för Malin orkar inte... Hanba: Du får betalt. Jaba okej, ja ska ha 1000spänn! Nä förresten, om ja får en häst. Han ba aa, de e på gång faktiskt. Så om du kommer så får du en häst. Jaba okej :D Så jag hjälpte dom att mova altanen nån decimeter och såga ner syrenen.. :S Vi ska ha ett uterum där asså... :) Men a , de e mycke kvar, endel saker tar ju tid liksom, om man gör det långsamt. Men de va rätt soft...

Och imorgon ska jag rida :D Nu ska ja äta middag. hejdå. godnatt, lycka till och kram! <= Glad =>

Av Victoria - 10 oktober 2009 07:37

  

Varför vaknade jag så tidigt? Ja vet inte.. men det va ju tur för ja ska till stallet snart så... mobilen är död. Och hela huset är tomt, Var är alla? Nån är där nere.. men Casper är inte heller här. Det är ju läskit när ingen är hemma fst man tror det..:S I alla fall så har jag massa godis framför mig. Och hur det kom dit är en ganska lång historia... Men igår var en bra dag faktiskt. Vi fick ledigt från skolan och följde med Mats i sin rostiga buss till Strömsholm för att kolla på tävlingar, eliiiiit. XD De va ju också kul. Han som vi hejade på vann. :D

  Sen på vägen tillbaka stannade vi på godisstoppet i hummelsta :) köpte massa lördagsgodis.. och det är det som ligger framför mig nu altså. Så var den historian slut, nemen vi kom till Brillinge och gick med skoskav till 4h.

  Russin<3 Han va så fin. När jag skulle hämta han i hagen stod han å drack vatten. Men sen när ja kom med grimman vände han och gick åt andra hållet. Jag gick efter, men han ville minnsann inte bli fångad, men sen stoppa ja handen i fickan, och han trodde ju att ja hade nåt så han stanna o glodde på mig med sina gulliga ögon, så tog jag honom enkelt. Malte var lite svårare, han ville verkligen inte ut och han gick inte på mitt smarta "ja har godis, hej" -trick... Han typ började trava runt och blev sur på alla andra hästar och lät mig inte komma i närheten. Det va lite störigt. Men sen gick ja bara o tog han i manen så trodde han att han va fångad, vilket han va också. Men aja, hur intressant är det här egentligen?

  Vi red, hoppade, Russin va bäst. Och ja va sämst till en början. Men efter min fina avramling och slag i skallen så blev det bättre:) Älskar Russin<3 Efterrråt bugade han sig för mig och ville inte gå ut ur sadelkammaren... men aja. :) Han e rolig...

  De blev lite sent och ja kom hem typ sju, när Sarah redan va där och så skulle ja duscha o allt... Men det gick bra. Öh. Vi stack till Lisa som hade en snäll mor som skjutsa till Club:) Det var kul på club, o se alla "okända" människor igen, och spela fotboll med trutar för ansiktet så man typ inte såg nånting... Men det roligaste va ju att kolla på för alla såg så blåsta ut, -ba: Var é bollen? Hah, Var é Andreas? :P Nemen så de va kul, för vi fick ju macka o glass också, och gurka! Urk.

  Sen kom ja hem efter en tur till storvreta... Somnade på en gång, inte då konstigt, ja hade vaknat typ 6 för att gå till Jälla men tog bussen istället. Sen vaknar jag såhär tidigt av mig själv! Det är coolt. Inte för att ja e pigg eller nåt, men om ja somnar nu kanske ja missar klubbkortet debutant o inte får tävla imorgon, det är ju inte hela världen, men det kostar 100kr då och DET är hela världen:P Skämta. Jag får inte va så fixerad vid pengar. Inte bra. Inte okej.

  Sen ska ja duscha sova o plugga om ja känner för, sen går matchen på femman? av alla kanaler.. men det är bra. Sverige-Danmark altså. Jag hejar på Danmark. Så den måste kvinna ju se... Blir säkert kul. Nästa dag ska jag hoppa Felix. haha Näästa daag. . Så fick han en geeeet. hrm ursäkta. Det är klart ja hejar på Sverige! gick ni på den? ;P har ingen humor just nu asså, och skriver alldeles för långt. Ni kommer inte orka läsa allt detta ju. Gratulerar, om du kommit ända hit! =0 Men ja klämmer in nån fin bild här mellan raderna så ni slipper "läsa mellan raderna" fast en bild säger mer än tusen ord.. så kanske det blir lite roligare, va e vet ja. -allt. Nemen ska vel sluta svamla nu då... Fredagen va jättebra i alla fall! Puss o kram! // Vixie

Av Victoria - 7 oktober 2009 20:57

Skola, skola, skola, försöker plugga men kommer ingenstans. Det är för mycket, och för lite som jag förstår. Jag orkar inte välja, inte prata eller bry mig. Allt är bara för jobbigt. Men jag biter ihop och försöker. Lyckas inte alls bra. Vill inte. Men jag måste. Jag måste bry mig. Jag har problem, och ingen förstår. Ingen vet. Ingen fattar nånting... förutom jag, som fattar minst av alla. Jobbigt =S Pallar verkligen inte mer. Ingenting har gått bra idag. Inte skolan, inte ridningen, inte övningskörningen, inte nånting. Eller? Va de nåt som gick bra? Nej ja kommer inte på nåt just nu. Hjärnan funkar, för bra, och på fel sätt... =S Tänker ju massa djupa tankar hela tiden, men nu ska jag inte skriva mer deprimerande saker här... ... ehm.... godnatt...

Av Victoria - 6 oktober 2009 20:16

   Va ute o gick med hunden... jag gillar inte riktigt att gå ut med hunden nu när det är så kallt och så... men en liten rolig vana jag har fått varje gång ja går ut med han när det är mörkt ute, är att kolla vad alla grannarna kollar på för tv-program. Det syns ju så bra lixom, och typ alla kollar på nåt verkligen, och dom flesta kollar på samma sak också, så det är ju lite intressant. :) Men sen såg ja nåt mindre intressant... de va nämligen en snubbe som gick omkring i bara kalsongerna :S Men det e man ju rätt van vid nu sen KNC i försej... :P Närrå, men a...

Idag har det vel inte hänt så mkt... skola, Grand, skola, Janna:D, stan, stenhagen, nån marknad, mat, sova snart. Hejdårå! Önska mig lycka till imorgon... äh. Hade gött <3! // Vicki

Av Victoria - 5 oktober 2009 20:00

   Ja idag va de verkligen en galen måndag... Man kommer till stallet med moppen och så är typ två hästar skadade. Skayan va på Ultuna.. såå Lisa fick nån annan häst :/ Jag slapp Hampus ida, de va skönt. Red Bengan, -Bra.

Sen åkte vi hem och åt mat hos mig. Sen tog vi buss till skolan och hade Politiska manifestet-talet, Det gick vel sådär. Men det va skönt när det va över. Och alla typ stack hem! :S Men ja stannade kvar för att typ, vänta på Janna som skulle ringa när hon sluta. Men hon ringde aldrig, sen ringde ja henne och då hade hon precis slutat men ville typ inte va med mej för hon ville åka hem med Rikard, såå vi skulle ses senare. Men helt plötsligt hör ja nån helt annans röst än Jannas i telefonen, en skön röst...

-"Hej" "Hej" "Va heter du?" "Victoria" "Vart går du?" "Kunskap" "Näe! Kunskapsgymnasiet?" "aa" "hah.... nörd!" "va!? ne ... ... .." Fick lite damp sen. Varför kalla hen mig nörd!? Ojojoj. Då, när ja hade hört hans röst (De é nånting med röster altså) så fick ja lite ryck och blev väldigt taggad till att gå dit till Roendal och spöa upp den där Rikard lite och fråga Jos va hon har sagt om mig eg. :P Ja drog med mej Carro som ändå skulle åt det hållet, men sen va hon tvungen att hänga med ända till rosendal för jag hade hennes väska. Men när vi kom dit så va dom inte där. Och Carro hade missat sin buss... :S Och vi orkade självklart inte sitta stilla o vänta en halvtimme på nästa buss, så vi gick (tog inte bussen som vi tänkte) till centralstationen, men missar nästa buss oxå fast hon hade hunnit om hon hade sprungit...

Men det va trevligt ändå. Lite djupa samtal blev det som det oftast blir när jag blir sådär.. konstig. Men när vi kommit fram till att Rikard va orsaken till allt ont hoppade hon på sin buss till UPK och ja gick (Åt rätt håll!) till vaksala torg o åkte hem därifrån... Sen va ja lite död hela eftermiddagen, som förmiddagen, hade ju inte sovit länge alls, pga. många saker. Okej då, matchen.

Godnatt.







Av Victoria - 4 oktober 2009 19:45

   Idag har jag då spelat paintball med lite människor från KG... Det var faktiskt riktigt roligt måste jag säga. :) Men i början så ba; Va? Och sen ba; Jaha och typ fett kul! :D Nemen ja ägde typ ut alla.. nästan:P Nejmen de va kul. Sen när ja började slösa lite på skotten. Hah de va lite läskit i slutet när han visslade och allt va slut, då började alla peppra som galningar för att göra slut på skotten... De va kul:) Men så blev man ju lite träffad, lite. Men har inga blåmärken:) Det gjorde ju inte ont... bara först, sen gick det över väldigt fort. Men efterråt väntade vi på bussen som vi precis missat med tio minuter, i femtio minuter... Sen irrade ja omkring på stan ett tag och har nu fattat vart vaksalatorg ligger, trodde jag visste det innan. :P Men aja. Åkte direkt till Moregård där alla gamla vänner var.

Där va de trevligt. Mysigt, roligt o allt :) Såna saker måste man ha igen nån gång, elr varför inte många gånger? :)Hur som helst så åt ja ju en bulle såklart, och dampade lite på Pato som va bäst, elr nåt ;P Och sen gick jag hem och sooov. Klart slut.

Nej! Ja sov vel int alls? Nejnejnej, visserligen skulle jag upp klockan sex nästa morgon men ja skulle ju glo på matchen som planerat. Real madrid-Sevilla. Och Real madrid losa, som ja trodde. Rolig, spännande, -lite galen match. Sånt e underhållande:) C.Ronaldo spela inte... kanske därför som losa, men ja vill inte säga så, för ja vill inte erkänna att han e bättre är Ricardo för de e han inte... punkt slut. Och jaa de blev 2-1 Casillas-bäst. Kaká-Asbra! (alltid) Men sen va ja ju tvungen att sova. Hejdå.

       

Av Victoria - 3 oktober 2009 17:06

Our concentration it contains a deadly flaw

our conversations change from words to blah, blah blah -diggar denna textrad asså :)

we took prescription drugs but look how much good that did

well I think I had a point, but I just got distracted


Det där va Relient K, första orden ur låten "Maintain consiousness" O här är en bild oxå:

  

X) Och den här låten har ja börjat lyssna lite på oxå...

"There´s life after death and taxes":


And this is how I choose to live

As if I'm jumping off a cliff

knowing that you'll save me [2x]

and after all the stupid things I did

there's nothing left that you'd forgive

because you already forgave me

yeah you already forgave me

-----------

Never forget

there's life after death and taxes

Forgiveness come

and all of the rest

is what passes away

Death and decay can't touch us now...


...osv, pallar inte skriva ut hela texten heller, bara de bästa, typ. :)

Vill ni lyssna på dessa låtar i sin helhet? (rekommenderas) klicka här: :P

http://www.youtube.com/watch?v=vZnuVXc010A 

http://www.youtube.com/watch?v=t_jj5bzkBQ0&feature=related

Presentation


Victoria är en 22-årig kvinna från Uppsala, Sverige. Snart flyttar hon härifrån, hon vill resa, ut i världen!

IGEN! Var i Australien och jobbade med hästar året halvåren 2012-13.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards