Vicky

Alla inlägg under februari 2011

Av Victoria - 17 februari 2011 22:35

Dagen började med en ridtur på Jumper =) Han fick springa lite idag, red bara 40 min. dock. Det va kul! Sötnosen... Hann inte mocka, det fick mor ta hand om sen ;)

   Sen bar det av till skolan efter gröt-lunchen, hängde med lite trevligt folk i matsalen. Labbade på fysiken. Det var ganska kul^^Sen åkte jag till gränby o shoppade lite grejer till imorgon, shoppa mat? Kan man säga så? Men jag köpte två par byxor oxå så... Tog buss 41 hem, mjuka linjen, snacka om mjuk linje! Den åkte inte raka vägen hem till mig, utan förbi årsta C och snickargatan där den vände vid en liten vändplats, sen hem till mig, typ så... Tog ca 25min. Det var bra iaf^^Intressant upplevelse =P

   Imorgon är det fjällnora som gäller! Det blir nog trevligt... Godnatt!

Av Victoria - 16 februari 2011 23:10

Tjena

Denna onsdagen har varit... ganska dryg ska jag tala om. Kmr till skola, får reda på att jag måste göra matteprovet IDAG, hopp, jag som hade sparat lite matte ikväll (trodde ja skulle göra prov imorrn). Men jag satt alltså, från klockan två, till halv fem (!) med det där sketna matteprovet... Fick svar på... två tal? Av åtta. Seriöst, fy va dåligt. Somna nästan på bussen, som för övrigt trodde den va linje sju och svängde vänster efter vaksala torg så fick den vända mitt i gatan typ =S Somna så fort jag kom hem. Sov i tre och en halv timme oh nu sitter jag här, i soffan. Har precis kollat på en av sällskapsresorna -SOS. Den va kul =)

Tjarå

Av Victoria - 15 februari 2011 21:26

Imorse hade jag skiitbråttom till körlektionen som börja kvart i åtta, springer till bussen, hinner precis. Så kommer jag på (på bussen!) att jag inte har mit körkortstillstånd med mig.... ååh Men jag fick köra utan, denna gången. Det va tur det...

   Jättebra körskolelärare =D Jag skulle träna på att parkera, backa runt hörn och starta i backe. Det var typ lite kaos i trafiken, men förutom att jag nästan körde på en cyklist och en ambulans med siren och blåljus nästan körde på mig i full fart så gick det vel bra... Eller inte bra kanske men... det gick okej, som han sa, man lär av sina misstag.

   En rolig grej va ju att just där vi skulle öva parkering brukade det tydligen inte vara mycket bilar alls, men just idag var det massa bilar, som tog upp alla platserna så vi åkte till ett annat ställe. Jag fick starta i en av uppsalas brantaste backar också. =o

   Skola sen. Ganska ineffektivt, ja. Men så äré, ibland. Har faktiskt räknat lite matte nu på kvälla. Inte för att det går bra men...

   Lisa och jag sprang till bussen eller snarare före bussen, som inte ens va i trafik! De va massa (två, tre stycken) som övningskörde bussarna =o. Alltså, en person som övade, men typ tre bussar. Okej, så sen hoppa vi på 6:an och transporterade oss hem... Väl vid klarbärsgatan upptäcker jag att min nya mobil, NYA HTC HD mini är borta. Måste ha tappat den när vi sprang, tänkte jag. Och så varé nog.

   För när jag kom hem ringde mor till den, polisen svara. Någon vänlig och snabb människa hade lämnat in den. Vilken tur jag har alltså... alltid när det gäller mobiler. ;) Tog första bästa bussen till stan igen dåe och hämtade den hos polisen. Bra.


"Det är inte lätt att hitta lyckan inom oss, men det är omöjligt att hitta den någon annanstans."

Av Victoria - 14 februari 2011 18:34

Det är ju så att hjärnan ältar våra problem så att vi mår dåligt av det. Tro mig, jag vet. Man känner sig så dålig ibland, och då tänker man på det mer och mer så att man mår ännu sämre. Fast man kan ju välja att inte tänka på det, även om det kanske är svårt, för det kommer automatiskt upp i hjärnan igen. Men då kan man göra såhär tycker jag: Tänka på det ett tag, du vet, vrida och vända på saken i huvudet, se det från olika vinklar (sinus, cosinu och tan kanske t.o.m =P) nej, förlåt. Men då har man redan tänkt klart på det sen, typ, kan man tänka i alla fall. (a) Och så var det problemet ur världen för idag.

  Lyckan kommer lyckan går. Fick precis ett brev som jag har väntat på. Hihihi nu ska jag ha trevligt =D

Av Victoria - 14 februari 2011 17:10

I morse varé teori med Mats. Han e bra på oförberedda lektioner, jorå =) Det va ju lixom alldeles för kallt, för att finnas till överhuvudtaget. =O Åkte till våran häst efteråt och kollade alla täcken vi har. Men var tvungen att gå in från ladan efter nån minut och komma tillbaka när jag värmt upp mig och bytt vantar. De va såå kallt!

   Jag red en sväng=) Och Sky fick ett extra täcke.

 

De va riktigt nice =D Visst ser han inte så tjock ut? Kanske är för täcket som döljer magen hans...

   Sen missa man bussen till skolan PRECIS, den va en minut tidig juue, hade nog hunnit om jag hade kutat som en galning. Men kände att jag inte var på humör för det med tanke på bilvägen och underlaget och allt... Fick skjuts av Malin iaf =) Så jag hann i tid till engelskaprovet. Äkta satsigt prov jue, trodde inte det skulle va så många frågor om typ allt... aja

   Kaka. Sen klippte jag mig. Eller, inte jag... men ja. Jag hade rabatt, typ därför. Men jag e inte nöjd. Näe, de é ja inte! (2:26 - 3:04)

  I alla fall.. Nu ska man ju då räkna matte. MEN JAG ÄR SÅ TRÖTT, ursäkta caps lock, så jag inte ORKAR.   Ever been there?

   Jag är ganska bra på att skriva inlägg om ingenting... stört, eg. vwm bryr sig om detta lixom? Vill du vets en hemlighet? Nej, jag har inte gått och blivit kär / ihop nu bara för att det är alla hjärtans dag, nej. Men ska man skriva nånting bra måste man vara uppfylld av en känsla för det. Man måste va engagerad, intresserad lixom. Gärna veta vad man snackar om oxå. Annars blir det inte alls samma sak.

   Jag tycker det är orättvist... om jag vill bli veterinär, varför ska jag inte få kunna bli det då, bara för att jag inte kunnat beskriva exakt korrekt vad "spänning" är? Det är ju ganska oviktigt... Skolan går ju inte så bra nuförtiden.. Har funderat lite på en back-up-plan, ifall jag inte kan bli veterinär. Typ starta egen resturang? Det skulle va rätt kul tror jag... Fast jag kan inte laga så bra mat. Men asså nackdelen med att gå gymnasiet e ju att man inte kan specialicera sig på en sak sådär jättemkt och bra för man har massor med olika ämnen och saker man måste lära sig.

   Jag måste gå, hejdå.

Av Victoria - 13 februari 2011 20:58

Solsidan

Jag förstår verkligen inte grejen, det är inte ens kul. Utropstecken. Nej, svensk film, svensk "humor" alltså... I detta fallet -ganska värelös. Vad har man för liv om man tycker sånt här e kul? Bråk. Avundjuka. Pinsamheter. Jobbigt å titta på. Otrevligt. Overkligt. Men ändå så vardagligt vanligt att man känner igen sig. Felix i detta avsnitt va ju t.ex precis som mor min. Sparar på allt.

   Jag orkar inte tjöta om det där mer nu... men det va skönt å få tankarna på annat än skolan. Jag har inte mått så bra idag, åt en gammal broccoli så jag fick ont i magen, och huvudet ockå. Drack massa kaffe och usch... matten gjorde ju inte saken bättre direkt.

   Sen kom jag och tänka på att det är sportlov nästa vecka. Då blev jag glad, fick någonting att se fram emot lixom. Sportlov... Fatta vad skönt! Såå det ska bli nice... =) Det är så det är, man måste ha nåt att se fram emot i livet, kanske någonting som ligger inom en snarare framtid, så att man kan tänka på det och vara glad, INNAN det ens skett också. =)

Godnatt nu


"Det finns ingen ära i att aldrig falla, men desto större i att resa sig igen."

Av Victoria - 13 februari 2011 19:38

Hallå eller

Idag har kvinna bränt massa pengar, hjärnceller också. Altså matte D, vad är D egentligen? Matte D, snurrigt, E.D.D.? Ja D.E.D. Man måste ju lixom vara smart för å fatta nånting.. som min pappa. Tur att jag har honom. =)

   Nej, hoppas på att få åka till stallet ikväll. Ska tävla på söndag, och Nicole ska tävla hoppning nästa söndag, hon har aldrig hoppat han, ojojoj.


"Lyckan växer i din egen trädgård och kan inte plockas i främmande hagar"

Av Victoria - 12 februari 2011 19:21

Tjena

   Tog en ridtur i det vackra vädret med Lisa som har Dicja. =) Mycket mysig ridtur. Fast båda våra hästar hade vilat igår och är alltid pigga, så de blev lite heta när vi travade, men det var kul. Vi pulsade i snön på en oplogad väg också, så fick de jobba lite ;) Benskydden satt kvar iaf... Solen sken och det var bara så avkopplande. Men det finns lite saker att öva på... =)

   När vi kom hem blev det mat och matte efter det. Efter någon timme gav jag upp... SUCK Varför ska det vara så svårt? Fattar inte!    

Hejdå   

   Bilder:

 

Mor och Mister    

Lite lunch efter ridturen

 

  Mister rulla sig o skutta omkring

 

"Sann vänskap ser med hjärtat och inte med ögonen."

Presentation


Victoria är en 22-årig kvinna från Uppsala, Sverige. Snart flyttar hon härifrån, hon vill resa, ut i världen!

IGEN! Var i Australien och jobbade med hästar året halvåren 2012-13.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards